Op het dak komt EPDM, die word aan de lange kant een halve meter over de zijkanten gelijmd (contactlijm)
Aan de zijkant bouwen we op met dakshingles, de eerste rijd ondersteboven, flappen wegsnijden en dan omhoog
Elke laag word warm gestookt met een gasbrander en zo tegen de volgende geplakt
Nu komt het, de bovenste rijden worden over de EPDM geplaatst (so far so good) maar de laatste rij zou dan toch iets van afgekit moeten worden
Nu heb ik de laatste tijd niet zulke goede ervaringen met kit (verdomme die u zit akelig dicht langs de i....een typefout is zo gemaakt) en vraag ik mij zelf ernstig af, welke kit ik hiervoor het beste gebruik
Aan de voorzijde is te zien op de foto's dat het dak/zijkanten voorbij de garage uitsteken
Het dan ca 25 cm en dat loopt naar beneden richting garage om daar netjes aan te sluiten
Het dak word de epdm dus omgeslagen/verlijmd en dan de restanten ingesneden en aansluitend tegen de voorgevel (die word later afgetimmerd met douglas)
De zijkanten worden de dakshigles om de hoek heen gevouwen, vast genageld en daar later nog een afwerklat overheen
Als iemand nog tips, aan of opmerkingen of iets in die geest over de werkwijze....
1 voordeel, ik heb de oude wijsheden aan mijn kant: 3x scheepsrecht