krijg een refund van Banggoodvandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
De track is 18,9mm, maar de miter tracks 19,15mm en de bar 18,95mm.
durf het niet aan om te frezen of te zagen maar na een kwartiertje met grid 120 heb ik 1 miter track passendwat is de beste manier om die tiende mm er mooi en parallel af te krijgen, gewoon wat 120 of 180 schuurpapier plat leggen en schuren ?
vandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
De beste manier is een originele Mitertrack te kopen uit de USA. In de USA is dit echt een standaard dus elke Mitertrack die wij verkopen zal erin passen.
Sander zegt: De beste manier is een originele Mitertrack te kopen uit de USA. In de USA is dit echt een standaard dus elke Mitertrack die wij verkopen zal erin passen.vandaag zijn mijn ‘sliding bar’ en ‘miter tracks’ aangekomen (Banggood) maar beide zijn te breed voor de In2Tools track
wat is de beste manier om die tiende mm er mooi en parallel af te krijgen, gewoon wat 120 of 180 schuurpapier plat leggen en schuren ?
Bekijk bijlage 103279
nu ik de In2Tools track heb, krijg ik meer en meer ideeen om het ook effectief te gebruiken (jullie hadden gelijk @Wim Kluck en @Bijtel), en 10-14€ voor een bar/track kan ik me nog wel permiteren en geeft iets meer gemak en precisie als een hardhout zelfgemaakte
Moet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden?na een jaar gewikt en gewogen te hebben, toch beslist om de In2Tools track in te korten (was maar 10cm maar het deed toch wel pijn). Nu kan ik de bladverbreding ook links zetten. Kan ik ook makkelijker aan de frees.
En dan ook maar een zwaluwstaartje gezaagd om rechts een 20cm home-made verbreding te maken. Enigste nadeel is dat de chinese miter niet helemaal naar achter kan voor diepe stukken. Elk voordeel hep zen nadeel
Bekijk bijlage 119865
ik heb de ringen er zowiezo in, de miter loopt nu vrij in de railNetjes. Ik ga ze ook inkorten. Loopt jouw afkortgeleider (miter) vrij door de in2rail? Of heb jij dat ook opgelost door de ringen?
de miterbar is rechthoekig en valt pas in de trackMoet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden?![]()
je hebt me aan het denken gezet of het toch niet kan. GereedschapPro denkt dat het kan maar hier zit ook heel wat kennis.Moet je dan heel de boel losvijzen als je de miter er af wil? Kan je niet een stuk uit de bovenkant van de rails snijden?![]()
ik wil een stuk uit de Mafell rail zagenWil je een stuk frezen uit de In2rail of in de verlengrail van mafell? Ik denk ook dat het kan (in2rail)en zal dit t.z.t. ook moeten overwegen. Ik wacht natuurlijk tot jij het uitgevogeld hebt![]()
ja lijkt mij ruim voldoende, mijn setup is iets anders, maar goed om te weten dat dit lukt.stoute schoenen aangedaan en nu is er geen weg meer terug. Eigenlijk niet moeilijk maar wel 0.5mm per mm weg frezen (freesje van 5mm op lagere toerental). En er blijft nog genoeg ‘vlees’ over denk ikBekijk bijlage 120088
Bekijk bijlage 120089
Bekijk bijlage 120090
ik zit er ook over na te denken om de In2Tools Erika CombinationTrack aan te schaffen en een slede te maken. En zou het voor de stabiliteit niet beter zijn om aan beide kanten van de zaagtafel een CombinationTrack te monteren en de slede in beide tracks te laten glijden?eindelijk tijd gehad om de kumiko slede te maken (design van Tromboukis)Bekijk bijlage 101157
En nog iets geleerd vandaag: je kunt alu ook schaven. Ik moest het alu hoekprofiel (1mm dik) een paar mm verlagen (wordt gebruikt als “key” voor afstand vd kumiko sleufjes) en dat geeft mooie krullen zonder zichtbare beschadiging aan de schaaf.
als er geen speling in de geleider zit die in de In2Tools track schuift, zie ik geen voordeel voor een tweede In2Tools trackik zit er ook over na te denken om de In2Tools Erika CombinationTrack aan te schaffen en een slede te maken. En zou het voor de stabiliteit niet beter zijn om aan beide kanten van de zaagtafel een CombinationTrack te monteren en de slede in beide tracks te laten glijden?