Combinatie track voor een Mafell Erika (aftermarket van In2tools)

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
als recente bezitter van een tweedehandse Erika 85 ben ik continue op zoek naar mogelijke verbeteringen/aftermarket produkten voor de zaagtafel en stuitte daarbij vandaag op een product van In2tools: zoals ze het zelf noemen een combinatie track (T-Track en een Mitertrack). Het lijkt me ideaal om te combineren met een Incra miter
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?? Is dit iets recents of al langer op de markt ?
in2tools-erika-combinationtrack-miter-en-t-track-100-cm-must-have-3.jpg

  • laat ik nu net een Incra 1000SE verkocht te hebben (samen met mijn Inca Universal) omdat ik niet dacht dat die elegant te combineren was met een Erika
  • geen link met In2tools, noch met Gereedschappro.nl
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Handig voor de mensen die een miter track “moeten” maar is de trekfunctie van de Erika niet al grotendeels hier de vervanger van? (Ik meen tot 430mm lengte).

Buiten dat zit de miter track vrij ver van het blad af wat ruimte geeft voor speling over de lengte van je Incra SE (zal misschien minimaal zijn ivm het Incra profiel maar toch).
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Handig voor de mensen die een miter track “moeten” maar is de trekfunctie van de Erika niet al grotendeels hier de vervanger van?
die trekfunctie is heel handig (een vd redenen waarom ik naar de Erika ben ovegestapt) maar soms is een miter gewoon handig (oa bij het gebruik van een slede) en ik mis ook mijn veerklemplaat ("featherboard"). Maar je hebt gelijk dat deze miter redelijk ver het zaagblad staat (26cm),

hmmmm wat moet ik doen, wat moet ik doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.557
Gaanderen
Ik heb ook de erika 85 en wil deze tzt combineren met div incra producten. Dit product heb ik ruim 1/2 jaar geleden bij gereedschappro als monster gezien. Toen waren er nog wat dingentjes die opgelost moesten worden. Blij dat deze nu beschikbaar is.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik zag hem in de winkel en meteen gekocht. Wel gemonteerd, nog niet gebruikt. Ik heb een (geimproviseerde) afkortslede, die kan ik op deze rail vast gaan maken.
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Ben nog bezig met mijn zaag/freestafel te bouwen rondom dit concept, huidige status:IMG_2023.JPEG

Eerste ervaringen zijn goed, maar heb ook wel een aandachtpunt: ik krijg de profielen niet vlak gemonteerd, door het aandraaien van de bouten vervormd het profiel en hangen ze wat naar beneden. Ik heb hierover een mail gestuurd naar naar Gereedschappro (ik zal een update posten als ik geholpen wordt met een oplossing).
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie en Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.557
Gaanderen
Dat is een hele mooie set. Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met een incra ls . Ook is de boel nog niet gemonteerd. Welke profielen heb jij gebruikt aan de voor en achterzijde om de TS van incra in te laten lopen?
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Dat is een hele mooie set. Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met een incra ls . Ook is de boel nog niet gemonteerd. Welke profielen heb jij gebruikt aan de voor en achterzijde om de TS van incra in te laten lopen?
Bedoel je deze Wim?
IMG_2024.JPEG
Die horen bij de TS versie, die heb ik namelijk ooit aangeschaft. Maar daar gebruik ik nu een een aantal onderdelen niet meer van dus door de combinationtrack. Zo wordt het genoemd in de handleiding:
IMG_2026.JPEG
Wanneer je de LS zelf bedoeld, heb ik deze op een MDF plaat met een miter slider: Incra Miter Slider verstelbare metalen geleider 45,7 cm (18") GlideLOCK™ bij GereedschapPro in het miterslot gezet. Hierdoor kan ik hem heel gemakkelijk van de ene naar de andere overzetten. Wel een nadeel is dat het incra miterslot en het miterslot van de combination track toch iets afwijken, dus je moet wel met de stelschroefjes afstellen (dus heb ik hem op de kop gemonteerd, zodat dit gemakkelijk te doen is).
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
291
Heelsum
Het staat een beetje raar zon Incra fence op je stationaire zaag maar wat werkt dat super zeg..... ik heb het op mijn CMS tafel...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.557
Gaanderen
Ik heb mijn fence op een mdf 18 mm plaat gezet en deze plaat zet ik om mijn freestafel mft style.
Ik kan nu bijna elke maat frezen door gewoon andere gaten te nemen. De hoogte werkt met 18mm net, moest de fence maximaal verstellen om hem op de plaat te krijgen. Had geen zin om een rode plaat te kopen als die al op voorraad was. Ik zet dus het mdf paneel vast met benchdogs.
Ja die rails voor de ts bedoel ik. Al vind ik eigenlijk zonde om niet de erika geleiging te gebruiken. Al heb ik regelmatig ruzie met de knopjes. Je moet ze goed vast zetten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.