waar vind je die info van Mafell want veel informatie over de Erika’s is er niet te vinden op hun website of op wwwDat werd door Mafell afgeraden omdat je dan te veel kracht op de delen zet en de boel kapot kan gaan. Ze hebben bewust voor de kleinere gekozen.
Wim, jij gebruikt deze: Mafell Klemstuk voor Erika Combi-Zaagmachines bij GereedschapPro dan? ik heb nog de oude versie waar deze niet bij zat. Werkt dit goed icm met de LS? heb je een foto?Ik heb mijn fence op een mdf 18 mm plaat gezet en deze plaat zet ik om mijn freestafel mft style.
Ik kan nu bijna elke maat frezen door gewoon andere gaten te nemen. De hoogte werkt met 18mm net, moest de fence maximaal verstellen om hem op de plaat te krijgen. Had geen zin om een rode plaat te kopen als die al op voorraad was. Ik zet dus het mdf paneel vast met benchdogs.
Ja die rails voor de ts bedoel ik. Al vind ik eigenlijk zonde om niet de erika geleiging te gebruiken. Al heb ik regelmatig ruzie met de knopjes. Je moet ze goed vast zetten.
Waarom maak je bij de slede geen gebruik van de trekfunctie? Ik vind het ideaal dat de slede vast gemonteerd wordt en de zaag beweegt. Werkt heel snel en nauwkeurig.die trekfunctie is heel handig (een vd redenen waarom ik naar de Erika ben ovegestapt) maar soms is een miter gewoon handig (oa bij het gebruik van een slede)
Tot nu toe volstaat dan de normale aanslag om het werkstuk tegen te leggen, eventueel met een opofferingshoutje er tegen. Ik zie nog niet echt het voordeel van een slede icm de trekfunctie.Waarom maak je bij de slede geen gebruik van de trekfunctie? Ik vind het ideaal dat de slede vast gemonteerd wordt en de zaag beweegt. Werkt heel snel en nauwkeurig.
in mijn ogen was tot nu toe een slede iets dat bewoog, gebaseerd op mijn ervaringen met een Inca. Nu met de Erika heb ik voor de eerste keer de trekfunctie en in de paar weken dat ik het ding heb doe ik 95% van de zaagsnede met die trek. En als ik dan een zero clearance nodig heb, dan span ik een multiplex latje op mijn lineaal.Hu? Je zegt zelf: "maar soms is een miter gewoon handig (oa bij het gebruik van een slede)".
Zie ik dat goed? heb jij 4 van die rails? Zou je eens wat meer foto's willen tonen van deze setup? Kan die incra miter gauge wel ver genoeg naar achter schuiven? die rails blokkeren toch de gleuf?Ben nog bezig met mijn zaag/freestafel te bouwen rondom dit concept, huidige status:Bekijk bijlage 95887
Eerste ervaringen zijn goed, maar heb ook wel een aandachtpunt: ik krijg de profielen niet vlak gemonteerd, door het aandraaien van de bouten vervormd het profiel en hangen ze wat naar beneden. Ik heb hierover een mail gestuurd naar naar Gereedschappro (ik zal een update posten als ik geholpen wordt met een oplossing).
De rail voor en achteraan zijn van het incra TS systeemZie ik dat goed? heb jij 4 van die rails? Zou je eens wat meer foto's willen tonen van deze setup? Kan die incra miter gauge wel ver genoeg naar achter schuiven? die rails blokkeren toch de gleuf?
Ik had eerst de 1m versie gekocht voor mijn erika 70, maar toch geupgrade naar de 1,5m. Ben er best wel tevreden over. Heb nu een miter sled gemaakt waardoor ik nu een soort van grote glijtafel heb voor mijn erika.
Alvast maar wat uit China besteld (dank je wel Dennis voor de korting): miter gauge voor op de InTools trackBekijk bijlage 98993
En ... geen invoerrechten moeten betalen![]()
de miter gauge is prima, goede kwaliteit en glijdt lekker in de In2Tools track@Charel09 ben je tevreden van de miter gauge?