als die watervast is, dat moet dat kunnenOndertussen regent het, dus wachten tot het weer droog is... Kan toch niet al teveel kwaad voor het underlayment hoop ik?
in ieder geval dek je die toch best met een zeil tijdelijk af
als die watervast is, dat moet dat kunnenOndertussen regent het, dus wachten tot het weer droog is... Kan toch niet al teveel kwaad voor het underlayment hoop ik?
Uiteindelijk besloten dat koud op elkaar toch niet zo'n probleem is, ten minste niet aan de lange zijde waar je niet zo gauw op kijkt. Blijkt dat verlijmen nogal hoge eisen stelt aan de nauwkeurigheid van je afgeschuinde kanten en je lijm. Dit doe je dan het liefst met epoxy met de juiste omgevingstemperatuur natuurlijk (wat momenteel lastig is).Nee, afschuinen en lijmen is niet aan te raden. Grote kans dat het los gaat.
Persoonlijk vind ik dit dus heel erg lelijk.Ik kwam laatst deze uitvoering tegen. Vond het een toonbeeld van hoe het hoort!
Hier kan de schilder ook nog overal prima tussen.
Bekijk bijlage 94507
Heb je dubbel pech, want dit blijft lang goed en dus voor jou lelijk....Persoonlijk vind ik dit dus heel erg lelijk.
Een afschot van minimaal 16mm/m is bij hout verplicht en zeer verstandig. Constructie even navragen bij constructeur (sterkte stijfheid en verankering, denk ook aan opwaaien)Dat maakt het er een stuk eenvoudiger op, bedankt!
Ik zocht al naar de juiste term; buis/koker/staander/kolom, maar buispaal dus.
Daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Ik heb initieel een berekening gemaakt voor sneeuw- en windbelasting (shear strength (schuifsterkte in NL?) van draadeinden in gevel e.d.). Bij een lokale constructeur heb ik navraag gedaan voor een constructieberekening maar die gaf aan het een zó simpel klusje te vinden, dat hij het gênant zou vinden daar geld voor te vragen. Die heeft gewoon ter plekke advies gegeven en is met 2 flesjes rode wijn naar huis gegaanEen afschot van minimaal 16mm/m is bij hout verplicht en zeer verstandig. Constructie even navragen bij constructeur (sterkte stijfheid en verankering, denk ook aan opwaaien)
Leuk dat er mensen zijn die het voor een drankje doen. Ik vraag voor mijn kleine werkjes soms een cadeaubon van BaptistDaar heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Ik heb initieel een berekening gemaakt voor sneeuw- en windbelasting (shear strength (schuifsterkte in NL?) van draadeinden in gevel e.d.). Bij een lokale constructeur heb ik navraag gedaan voor een constructieberekening maar die gaf aan het een zó simpel klusje te vinden, dat hij het gênant zou vinden daar geld voor te vragen. Die heeft gewoon ter plekke advies gegeven en is met 2 flesjes rode wijn naar huis gegaan
Verankering aan de betonpoer heb ik niet berekend omdat dit mij te ingewikkeld werd. Deze heb ik uiteindelijk maar zo overgedimensioneerd dat het mij wel goed leek. Dit is een afgeknotte piramide geworden van ca. 250kg beton die ik op zijn plaats gegoten heb. Waar ook nog eens de bestrating overheen ligt. Ding gaat (hopelijk) nergens heen.