Alles lezend, en gewend aan snel, eenvoudig en degelijk bouwen, zou mijn aanpak zijn, A, de kolom in een vierkante stalen buis ca 120/120/5 en galvanseren, B, de ligger van de kolom naar de garage in staal, IPE 160 met plaatjes om de balken en klossen (dus die hele korte balkjes) aan te bevestigen, C een stalen U profiel, U140, tegen de buitengevel van de woning, ook met plaatjes voor de balken. D, de stalen kolom plaatsen op ca 70 cm uit de hoek vandaan, staat luchtiger maar de belasting in de IPE wordt gunstiger / de balk zal nog minder kunnen doorhangen. E, als dakplaat op de balklaag geen OSB maar underlayment, dat is constructief veel gunstiger. F, de stalen profielen na laten rekenen door de staal leverancier, G, nooit water dat buiten is (dus het regenwater) door de constructie (kolom) laten lopen, ooit ontstaan er gegarandeerd problemen met roest / lekkage / verstopping die dan erg lastig kunnen zijn. NB Voor mijn pensionering was ik architect met ook klein burgerwerk. De genoemde constructie opset en maten van het staal zijn op ervaring gestoeld en "ongeveer goed" maar absoluut vrijblijvend. Sterke met de verdere uitwerking