Ik kijk al maanden af en toe naar een laser engraver en ben door dit draadje (en omdat Sinterklaas nadert

) opnieuw wakker geschoten.
Ik wil er werkstukken mee tekenen met logo/datum/houtsoort en evt visitekaartjes graveren op fineer ipv drukken op papier.
Zou lettergrootte 6pt (~2mm) voor telefoonnr en andere coördinaten leesbaar blijven?
Vermits het ook wel/maar een beetje een speeltje is kijk ik naar de opstuurchinees bvb banggood en dan Neje of Eleksmaker (omdat ik vermoed dat er meer gebruikers zijn en dus meer mogelijke hulpbronnen als het vastloopt) en met verzending uit EU om import tax

te vermijden.
Voor het mechanische deel liever EleksmakerA3 met portaalconstructie dan Neje met single arm. Is duurder maar je krijgt 3 ipv 2 steppermotors, 300x400 ipv 170x170mm bereik.
Zonder lasermodule momenteel aan 143,65€ incl, uit Spanje:
EleksMaker® EleksLaser-A3 Pro Laser Engraving Machine CNC Laser Printer
De versie met 2,5W laser (optisch vermogen) kost maar 159,41 € maar enkel uit de CN/USA verkrijgbaar.
Dus op zoek naar afzonderlijke laser. Eleksmaker afzonderlijke modules vind ik niet direct. Eleksmaker zegt: "We recommend the laser module with XH2.54-3P interface", maar ik vind niet veel info over wat dat betekent.
Heeft iemand ervaring met een Neje laser op Eleksmaker portaal monteren?
bvb deze 30W(elektrisch)/7,5W(optisch), momenteel aan 99,51€ incl uit Spanje.
8 stks / set NEJE 30 W lasermodule 2 in 1 verstelbare variabele focus lens en vaste focale gemodificeerde laser air assist voor lasergraveerder machine lasersnijder 3D-printer CNC Millling
Staat op banggood als “vaak samen gekocht” maar dat klinkt toch minder overtuigend als “werkt zeker”.
Dezelfde laser is er ook in een set met bril (die ik natuurlijk sowieso nodig heb) en 230V~/12V= voeding, maar enkel uit CN momenteel.
Naast de vraag of het lukt om ze te laten samenwerken heb ik ook de vraag of de laser een eigen voeding nodig heeft of die uit de Eleksmaker controller voldoende vermogen kan leveren.
@De houtdraaier, jij had in post#51 dezelfde vraag. Heb je een antwoord gevonden of het ondertussen zelf geprobeerd?
Als iemand ervaring heeft, dan hoor ik het graag!