Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jippie !!!!

Vrijdag komt de nieuwe afzuiginstallatie. Daar heb ik enorm naar uitgekeken. Nooit geen zakken meer wisselen. ;) Het is een afzuiging met doorblaasunit. Buiten komt er een container te staan waar straks al het zaagsel in komt. Als deze vol is wordt hij gewisseld. Dat gaat ons veel stof binnen schelen en veel tijd besparen. Gelukkig komt mijn goede vriend Marco vrijdag helpen omdat we ook een gat moeten maken in de voorkant van het gebouw.

Donderdagmiddag ga ik dus alvast ruimte maken zodat we vrijdag gelijk kunnen starten.

Straks richting werkplaats om een tafel en salontafel te maken uit eik. Vanmiddag komt Sam helpen om alle bestellingen in te pakken. Samenwerken met je kinderen is echt leuk en wordt steeds leuker vind ik zelf.

20200501_082301.jpg

Mooi stukje Ziricote he....deze is al onderweg naar de klant maar heb nog vele vergelijkbare stukken liggen. Daar ga ik vanmiddag mee bezig.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De nieuwe stofafzuiginstallatie werkt!!! Wow, wat een power. En het idee dat we geen zakken meer hoeven te wisselen staat mij enorm aan. Vanmorgen 2 uur hout geschaafd...normaal zouden we dan 6 a 8 zakken vol hebben en nu alles direct in de container. Heerlijk!!

We hebben een mogelijkheid om klanten ook te helpen met hun zaagsel. Er is 1 punt waar we makkelijk zaagsel kunnen opzuigen. Zaagsel moet schoon zijn en droog. Het kwijtraken van je afval is altijd lastig , denk dat we nu daar ook wat mee kunnen helpen. Deze week komen de eerste 8 zakken onze kant al op.

Zal straks even wat foto's maken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De tijd vliegt werkelijk voorbij. Zelfs in deze rare tijden. Al enige tijd hebben we de werkplaats dicht. Het plan is om vanaf donderdag weer open te gaan voor bezoek echter alleen op afspraak. Zo kan ik de drukte enigzins reguleren en lopen we niet met 15 mensen in 1 gangpad. Dat wil ik echt voorkomen.

Je kan ons bellen,appen,sms'en,mailen en berichten sturen via social media.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@Spaander, je hebt helemaal gelijk. Haha

Zaterdag a.s. ga ik 2 weken op vakantie. Niets is zo fijn op vakantie gaan als wanneer je alle lopende klussen klaar hebt. En de werkplaats aan kant is. Het was dus echt even druk maar dat is alleen maar fijn.

Tussendoor kwamen er 2 partijen hout die we nu eerst in de stellingen hebben gezet. Na de vakantie ga ik die verwerken. Mijn collega blijft de komende tijd wel gewoon doorwerken op een aantal ochtenden.

Krijg nu al allerlei ideeën in mijn hoofd dus die zet ik in mijn telefoon zodat we deze later uitwerken.

Iedereen een fijne vakantie gewenst en tot snel
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Zo...dat was wel even lekker. Ik Ben gek op mijn werk maar even een poosje niets doen was ook wel fijn. Mijn handen jeuken nu wel weer enorm om bezig te gaan. Vanmorgen even overleg gehad over afgelopen 2 weken en over de planning voor de komende tijd.

Wil je de komende tijd langskomen dan kan dat zeker tijdens de reguliere openingstijden . Mocht dat niet passen dan kunnen we op afspraak ook een ander moment kiezen. Stuur dan even een mailtje ,appje, sms enz enz.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@peentjes. Vooral op zaterdag is het wel prettig wanneer ik weet hoeveel mensen er komen. Door de week is het altijd iets minder druk. En op afspraak is er vaak wel eaa mogelijk.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
De tijd vliegt echt voorbij. In deze periode is het wel prettig dat er minder hout aangeleverd wordt. Zo houden we meer tijd over voor het klaarmaken van bestellingen. Vandaag gaat er weer een beste berg geschaafd hout de deur uit. Van hout voor kistjes Tot aan een compleet bestek voor een dressoir.

Ik probeer nog steeds zoveel mogelijk al het bezoek apart van elkaar te plannen ivm corona. Langskomen is dus mogelijk, zou het wel fijn vinden als je even aangeeft wanneer je langskomt. Zo heb ik vandaag echt de hele werkplaats voor een bijzonder bezoek stil gelegd. 1 van de bezoekers kan slecht tegen prikkels dus alle machines uit en ik als enige van ons aanwezig. Waar mogelijk probeer ik zulke dingen in te plannen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@klusrob: alles ligt inderdaad een hele tijd stil maar ik had deze afspraak voor geen goud willen missen. De interactie tussen kind en ouder vond ik heel bijzonder en mooi om te zien. Hier heb ik nog wat van kunnen opsteken qua geduld.

Afgelopen week was het knetterdruk met orders. Erg blij mee, nu alleen alles nog klaar weten te krijgen. De hulptroepen zijn op vakantie namelijk. Alle orders die ik zelf kan maken gaan eerst. De grote tafelbladen stellen we dus even 2 weken uit in overleg met klant uiteraard.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vorige week heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en de kantenschuurmachine van Hammer gekocht. Hoorde er alleen maar goede verhalen over en de prijs was zeer aantrekkelijk. Levertijd ergens in oktober. Zo vaak gebruik ik deze machine niet maar diegene die we nu hebben is al op leeftijd en stofafzuiging is zeer matig.
Mooi stapje vooruit weer.

Vanmorgen was het weer gezellig druk...om 7.45 stond eerste klant al voor de deur...hahaha... tja, in deze tijden probeer ik t bezoek wat te verspreiden over de dag. Vanmiddag even wat hout selecteren voor bestellingen en tussendoor 3 lopende projecten voorzien van een laagje hardwax en de andere van laagje skylt.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig...laat zulke spammers hun tijd nuttiger besteden. Erg irritant.

Vandaag eindelijk weer eens kunnen bijpraten met goede houtvriend Ronald Kanne. Tijd vloog voorbij. Vanmiddag was het echt te warm om serieus productie te draaien dus hebben er een korte middag van gemaakt.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag krijg ik weer fijn bezoek, Ed komt helpen met allerlei klusjes om de werkplaats te verbeteren. Kleine upgrade voor de afkortzaag, de uitvoertafel van de afkortzaag wordt aangepakt, diverse electraklusjes en wat we nog meer bedenken...Hahaha... Erg blij met de hulp want bepaalde klusjes vind ik zelf minder leuk en hij juist heel erg.

Verder moet ik echt ruimte gaan maken want er komt veel hout aan

Ovangkol, louro faia , noten, esdoorn, essen , eik, ceder, Limba, peer en nog meer eik. Een deel van het hout is echt al een tijdje onderweg geweest en komt deze periode dan eindelijk aan in Zwolle.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.