Blog : Mijn belevenissen in houtland

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.488
13
44
zwolle
www.masave.nl
Hahaha die Spaander.

Weinig ontwikkelingen helaas. Heb een aantal dagen plat gelegen. Lichaam hield t even niet meer bij. Nu gelukkig weer in de benen en volop bezig met het klaarmaken van bestellingen. Van plankjes els voor pyrografie tot aan tafels uit black Limba. Kortom we hoeven ons niet te vervelen.

klusrob

Actieve deelnemer
27 jun 2011
299
25
Omgeving Eindhoven
Ja, waar was de tijd dat je het hout vanuit je woon/slaapkamer/zolder verkocht? Als ik nu de foto's uit je laatste mailings zie, is het inderdaad ook wel wat drukker geworden.

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.488
13
44
zwolle
www.masave.nl
@klusrob Daar moet ik nog wel eens aan denken maar zou nu niet meer willen ruilen. Nu het allemaal wat groter is geworden is een externe werkplaats wel prettig. Kan ik ook meer hout kwijt...hahaha

@Spaander : ik doe in best...hahaha... maar tussen alle social media, administratie en mail beantwoorden is de tijd wel eens op.

Gistermiddag kreeg ik een bezoekje van een mede houtbewerker die balken eik mee had uit het huis van zijn ouders. Die hebben we opgezaagd tot bruikbare delen en daarna rondom geschaafd. Nu is het hout een stuk beter handelbaar.

Vandaag draaien we voor het eerst in lange tijd weer met de volledige bezetting. Er ligt erg veel schaafwerk en dat gaat makkelijker met meerdere mensen. Ik zorg dat het hout klaarligt en mijn collega's vlakken en schaven het hout op maat. Verder staat er nog een grote kar vol bijzondere stukken hout die ik in de verkoopstelling ga leggen. Peer,ebben,ovangkol,gewolkt es, riegelahorn,padoek en nog meer.

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.488
13
44
zwolle
www.masave.nl
Zo was je met het hele team en zo sta je in je eentje...hahaha..... Eigenlijk helemaal niets om om te lachen maar ik probeer er altijd een positieve draai aan te geven. Corona zorgt echt voor uitdagingen.

Afgelopen weekend hard doorgewerkt zodat we mooi bij waren en dan ineens sta je voor je gevoel bijna stil qua productie. Gelukkig komt er morgen een goede vriend even een ochtend helpen met de grote stukken hout. Met de kleine delen red ik mij wel maar dit zijn serieuze platen.

Vanmorgen vroeg begonnen met lakken in onze afgesloten ruimte. Aan t einde van de dag kan de 2e laag erop. Zo win je toch weer wat tijd. Hetzelfde geldt voor bepaalde lijmklussen. Sommige lijm heeft maar uurtje nodig maar andere lijmen een stuk langer. Deze plannen we dan aan het einde van de dag zodat het een nachtje kan blijven staan.

Heerlijk beroep heb ik toch. Man, ik zou voor geen goud meer terug willen naar mijn vorige bestaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.