Nou....t besluit is genomen. We blijven toch bij scm qua machines. Vond ik allemaal zeer degelijk uitgevoerd en de ervaringen zijn goed te noemen. En zo kunnen we ook het onderhoud bij hetzelfde bedrijf houden.
Naast een 630mm brede vandiktebank komt er ook een grotere vlakbank. Ze hebben daarvoor een dusdanig mooi aanbod gedaan dat de keuze snel gemaakt was. We gaan qua vlakbank van 410 naar 520mm. Echt superblij mee!!!! En alles uitgevoerd met spiraalschaafas . Straks een stuk minder herrie aan het hoofd dus.
Momenteel hebben we scm class en die versie komt er weer terug. Ze hebben ook een luxere lijn maar daar zaten mij teveel knopjes aan. Hahaha...soms moet je dingen niet te ingewikkeld maken.
Levertijd verneem ik deze week, ik ga uit van 3 maanden tot 4 maanden.
Erg spannend want het is een serieuze bak geld maar ik ben ervan overtuigd dat het een goede investering is. Tijdswinst zullen we vooral halen doordat het schaafbeeld een stuk beter is.
Morgen gaan we verder met het verwerken van de nieuwe voorraad hout. Erg mooi purperhart staat morgenochtend op het programma.