@rmenkveld :hahahaha..... Dat vind ik mooi van je !!
Gelukkig hebben we alles onder controle. Alleen project "steakplanken" loopt een beetje uit aangezien mijn hulp twee mallen heeft gemodificeerd (of te wel vernield..
) Deze zijn weer hersteld dus maandag kan hij verder. Goede kans echter dat ik zelf het freeswerk nog even klaarmaak dan kan er maandag geschuurd worden en geolied.
Dit was ook wel erg leuk. Dit zijn alle restanten van de steakplanken, krom...noesten....scheuren...... Dezelfde klant vroeg me ooit eens naar stoere broodplanken. Ruig,rustiek,landelijk...u kent de termen wel...
Bedoel je zoiets ? "Tof" zei de klant. Gewoon simpel handvat en dan de rotex erover met korrel 150. Je blijft dus de zaagsporen zien maar het wordt wel enigzins glad.
Laagje olie erop en dan nog een leren touw aan het uiteinde. Ik ben van de resten af en de klant heeft voor weinig geld wat broodplanken voor in zijn winkel. Uiteraard alleen de arbeidskosten berekend. Het was namelijk zijn "eigen" afval
Steakplanken..... dit zijn er 70..... er is een optie op 500 stuks.... Oef, da's dan echt serieus werk. Dan moet je echt met meerdere mensen bezig anders wordt je knettergek.
Tussendoor kon ik mooi even wat andere planken in de olie zetten. Deze gaan volgende week naar
http://www.bistrodezoeteinval.nl/ , daar zullen ze verkocht worden. Alle opbrengsten gaan dan naar
http://www.villajoep.nl/
Deze week ook 3 platen populieren triplex laten komen om nog 2 kasten te kunnen maken op mijn zolder thuis. Dat staat ook op zijn plek en ziet er een stuk beter uit dan de situatie daarvoor. Achter de witte platen aan de linkerzijde zit ook een stelling met allemaal balkjes en plankjes in bijzondere houtsoorten. Zo staat het een stuk netter vond ik zelf. Kom je hout kijken ? Dan haal ik de platen even weg en daarna schuif ik ze er weer voor.
Mijn rustpunt in de dag gaat ons ook binnenkort verlaten. Mocht iemand nog een lekkere bank nodig zijn dan mag je deze komen halen. De 27e deze maand komt onze nieuwe bank. Ja, huize koorman houdt de economie wel draaiende...hahaha....een paar jaar geld gespaard voor de kachel en een nieuwe bank. Best tof dat het dan zo ver is.
Koffie is bijna op, ik ga naar de werkplaats. Update volgt zsm.