Wat een reactie's kreeg ik op deze doos vol ziricote zaagresten..... Helaas had ik maar 1 doos en moest helaas vele mensen teleurstellen. Mooi dat ik toch mensen blij kan maken met hout dat voor de reguliere verkoop teveel defecten heeft. Diegene die het gekocht heeft maakt allemaal werkstukken die in je handpalm passen. Mooi dat er voor elk stukje hout een klant is eigenlijk.
Brengt me gelijk om mijn keuze om geen bulk-verkoop te doen. Man, wat ben ik blij met deze keuze. Mensen vragen wel eens waar de grens ligt...nou...zeg maar bij 0,5 kuub per bestelling. Een beetje grote beukenhouten werkbank vraagt zoveel hout namelijk. Tafel...wandkast....allemaal geen probleem maar vraag me aub niet naar 3 kuub van de ene houtsoort en 3 kuub van de andere..hahaha.. Dan kan ik namelijk niet de kwaliteit hanteren die ik nu doen. Ik probeer (indien mogelijk) exact te leveren wat de klant vraagt.
Het moeilijkste is vaak eikenhout voor een tafel. Klant vraagt "Stoer...ruig...landelijk...oude wagondelen ofzo"....dan laat je zo'n noestige plank zien met scheuren... Ja, precies !! Dat zoeken we maar dan zonder grote noesten en scheuren...
.... En dan begin ik het echt leuk te vinden. Het exact voldoen aan wensen heeft blijkbaar iets wat mij enorm aanspreekt. Ook in mijn vorige carriere had ik die behoefte enorm.
Eiken...wilt u amerikaans of europees ? rustiek ? of foutarm ? dosse ..of kwartiers ? welke dikte ? vallend breed of allemaal dezelfde breedte ? gaat u het zelf bewerken ? Laatst had ik een klant die bijna hardop riep "Kijk...daarom kom ik dat hele eind naar Zwolle gereden" .... Dat was mooi om te horen.
Vandaag weinig activiteiten in de werkplaats.... Straks alleen even de nieuwe aanvoer naar binnen brengen en wegstapelen in het rek... Er komt oa amerikaan kers en eik....en nog iets maar daar kan ik even niet op komen..hahaha...