Dat lijmen met die 2 componenten epoxy is niet echt mijn ding...wat een akelige geur !! De lijm zal in 1 koker voor in het kitpistool. Ik gebruik nooit zo'n pistool en kreeg al snel kramp in de onderarmen....ik bleef maar knijpen. De verwerktijd was 40 minuten...vond ik nogal lang maar die tijd ben je ook wel nodig..hahahaha
Nadat ik de klemmen aangedraaid had heb ik gelijk zoveel mogelijk epoxy weggehaald. Ik heb liever een klodder houtlijm aan mijn vingers dan deze prut. De volgende dag de paneeltjes uit de klemmen , een scherpe verfkrabber over de lijmnaden en toen een paar ritjes over de vlakbank en door de vandikte. Gelukkig had ik wat extra tijd gerekend om deze panelen te lijmen anders had ik net zo goed in de zon kunnen gaan zitten...hahaha...Er moet toch eaa verdiend worden.
Dit laatste is wel een wonderlijk iets. Mensen weten dat je iets doet met hout voor je werk en denken dan soms dat allerlei kleine klusjes wel even tussendoor kunnen. Of dat ik allerlei planken hout "ergens heb liggen die ik nooit gebruik".....Ik blijf mij hier toch over verbazen. Je loopt toch ook geen bank binnen met de vraag of je gratis geld mee mag nemen dat ze "ergens hebben liggen en nooit gebruiken"
Huize Koorman is weer helemaal compleet. Kinderen weer terug en zondagavond heb ik Geertje opgehaald van het station. Het vrijgezellenleven is niets voor mij, ik kan enorm genieten van dingen zoals samen eten of samen naar een film kijken.
Dit wordt het nieuwste project van Sam. Hij heeft echt serieus veel geoefend en mag nu in 3D iets maken. Ik heb al een mooi stuk elzenhout gevonden en daar gaan we hopelijk vandaag mee aan de slag.Laat ik allemaal van hem afhangen.
Straks volgt er nog een mailing met allerlei bijzondere houtsoorten : noten, khaya,satinwood,kers,limba,ziricote,olijf en een verlijmde plank uit esdoorn en noot... Hopelijk kan ik daar weer andere houtbewerkers blij mee maken.