@wimmel : Dat is inderdaad ziricote ! Nu is dus wel een erg mooi stuk op de foto. Ik leg wel spul apart voor je om pennen van te maken.
@woodworkpro : Ik kan me het ook voorstellen echter heb ik het idee dat een klant wil waar hij om vraagt. Die stapel hout stapel ik (of laat ik stapelen) gewoon door om te zien of het overeenkomt met de wensen van de klant. Dat is ook 1 van de redenen dat ik geen bulk wil verkopen
Ik wil gewoon de best passende kwaliteit leveren bij de wensen van de klant.
Wil iemand eiken met noesten ? Dan krijgt hij dat !
Wil iemand kwartiers hout ? Dan moet er net zo lang gezocht worden dat alle planken kwartiers zijn en niet dat er stiekem een dosse plank tussen gedrukt wordt.
De werkplaats begint aardig leeg te raken, bijna iedereen is op vakantie. Alleen Hugo (medewerker Houtactief) is er nog tot vrijdag maar daarna ben ik twee weken in mijn eentje.
Gisteren al het zware werk gedaan want dat gaat met mn tweeen een stuk prettiger. Sterker nog...alleen lukt dat helemaal niet...hahaha
Ik mag voor twee mensen het hout klaarmaken voor hun tafel. Lijmwerk doen zij allemaal zelf of met hulp van mij. De ene wil multiplex gaan beplakken met 7mm massief en de andere wil eigenlijk een grote "masave"snijplank maken..ook erg tof