Joepie ! Hij is er ! Gisteren werd hij netjes op 9 uur bezorgd. Over de snelheid van leveren niets te klagen...binnen 1 week in huis. Niets mis mee ! Helaas had ik weinig tijd om de machine uit te pakken dus dat wordt een later tijdstip. Eerst nog een verrijdbaar plateau maken waar alles op komt te staan. Het is namelijk geen machine die ik dagelijk ga gebruiken en dus moet hij verrijdbaar zijn. Dat wordt gewoon een plaat multiplek met 4 zwenkwielen.
Op de kar waarmee ik het hout door de werkplaats verplaats zag ik dit mooie tafereel....vond ik wel een foto waard...wat is hout toch mooi...
Nieuw in het assortiment....voor de bouwer van akoustische instrumenten...
Met twee weken begint hier in Zwolle alweer de grote vakantie. We gaan een weekje naar zee en de rest zijn we lekker rondom huis.Dat betekent dus lekker veel naar t zwembad. Tussendoor kan ik dan wat bestellingen klaar maken en zelf natuurlijk eaa gaan maken. Mijn handen jeuken om met de schuurmachine aan de slag te gaan. Het maken van kopshouten snijplanken wordt nu een stuk makkelijker. Ook het leveren van erg dun hout behoort tot de mogelijkheden.
In de zomer ga ik ook op bezoek bij een aantal nieuwe leveranciers buiten Nederland. Het wordt steeds lastiger om bijzonder hout te vinden. Ik merk dat de grootleveranciers binnen onze landgrenzen hun assortiment enorm aan het afslanken zijn. Op zich erg begrijpelijk want er is vooral vraag naar de reguliere houtsoorten maar die vind ik zelf minder leuk om te verkopen. Hout zoals ziricote , gevlamd esdoorn...daar wordt ik blij van.....Aan de andere kant is beuken en eiken ook erg mooi op hun eigen manier. Zo heb ik erg mooi kwartiers beuken voor iemand gevonden. Straks naar de werkplaats om een partij kwartiers eiken te schaven naar 8mm dikte...dan nog wat rustiek eiken schaven voor broodplanken...twee snijplanken schaven zodat ze verder bewerkt kunnen worden...4 kleine bladen verlijmen uit eiken....tineo uitzoeken voor dinsdag....sipo en esdoorn uitzoeken voor dinsdag....
Wat ga je doen dan dinsdag ? hahaha...Nou...tineo heb ik nodig om dunne plankjes van te zagen voor iemand die een gitaar wil bouwen en het sipo/esdoorn is voor een nieuwe opdracht voor een grote snijplank.
Ik ga me even omkleden en dan aan de slag.....