Terwijl ik gisteren bovenstaande beelden stond te nemen wist ik al dat ik de constructie voor een deel terug ging demonteren en aanpassen. Ik voelde mij niet happy met die hele spindel en al wat dat meebracht voor de constructie. door de centrale plaatsing ervan moest de snaar een rare bocht gaan maken. Met de spindel kon ik de snaar wel opspannen, maar dat is dan heel rigide, maar omdat de snaar op de plaats van de splits dikker is, word telkens als die dikte over de kleine poulie passeert de snaar iets korter, dat moet in de constructie kunnen opgevangen worden. Iets moeten dus kunnen meegeven, anders is het buigen of barsten. Dat zou betekenen dat ik nog een (verende) poulie zou moeten inbouwen hebben ergens. Maar, "no way" als je moet beginnen "bricoleren" om iets werkende te krijgen is tijd om de zaag er in te zetten, dan scheelt er iets aan de basis. Nu, voor dat laatste probleem zat er al een oplossing op de trapdraaibank, alleen, met die spindel in de weg kon ik er geen gebruik van maken.
Om een lang verhaal kort te houden, die schroefspindel heb ik er vandaag terug uit gehaald en de rest aangepast Het hele bouwsel oogt nu een stuk simpeler en efficiënter, terwijl het hele bouwwerk nog wat korter kon gehouden worden ook. Het opbouwen gaat nu ook wat makkelijker gaan omdat de diverse onderdelen kleiner geworden zijn. Met wat er nu staat ben ik heel tevreden, hier komt verder geen "bricoleren" meer bij kijken, we zitten terug op het juiste spoor
Enige cosmetische opsmuk
Met dit als resultaat, enkel de snaar nog wat inkorten.
De flexibele snaarspanner.
As blockage in Padouk en stalen toognagel.
De motor al even gepresenteerd.
Om een lang verhaal kort te houden, die schroefspindel heb ik er vandaag terug uit gehaald en de rest aangepast Het hele bouwsel oogt nu een stuk simpeler en efficiënter, terwijl het hele bouwwerk nog wat korter kon gehouden worden ook. Het opbouwen gaat nu ook wat makkelijker gaan omdat de diverse onderdelen kleiner geworden zijn. Met wat er nu staat ben ik heel tevreden, hier komt verder geen "bricoleren" meer bij kijken, we zitten terug op het juiste spoor
Enige cosmetische opsmuk
Met dit als resultaat, enkel de snaar nog wat inkorten.
De flexibele snaarspanner.
As blockage in Padouk en stalen toognagel.
De motor al even gepresenteerd.