Aanschaf schuifmaat

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
231
49
Amsterdam
Als je even online zoekt kan je nog een Gedore oudere digitale versie vinden onder de 50 euro.
Dan heb je iets goeds zonder dat je de hoofdprijs betaalt.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.468
762
Moordrecht
(20 graden is de eik temperatuur)
Op een houtbewerkersforum doen we natuurlijk gewoon eiken, heel logisch😉

BOT: ik heb ook een haat- liefdeverhouding met digitale. Heel lang gedaan met goedkope, met wisselende emoties. Ik heb wel een keer een wat duurdere gekocht en die bevalt ook gelijk een stuk beter. Ik kan analoge aflezen, maar met slechter wordend zicht liever een digitale. Ervaring is wel dat de goedkope net zo goed en voldoende nauwkeurig zijn dan de niet geijkte duurdere en meer dan voldoende voor houtbewerken. M'n huidige kan ik ook beperkt kalibreren, maar met 1 of 2/100 afwijking vind ik dat echt niet nodig

TheJVH

Actieve deelnemer
8 jul 2019
106
135
Een digitale is handig afmeten, volgens mij is een schuifmaat met klok ook een stuk makkelijker aflezen en heeft geen batterij. Helaas zijn ze vrijwel even duur als een digitale met batterij.

Ik zie dat Wiha (en Shinwa via Fine Tools) ook een kunststof uitvoering heeft die lang niet zo precies is, maar waarschijnlijk precies genoeg voor houtbewerking en verschillende klusjes in het huis. Voordeel van kunststof is dat het niet je werkstukken beschadigd: Wiha Klokschuifmaat dialMax ESD aflezing 0,1 mm 4112, WH31439

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
420
160
Zuid Holland
Een digitale is handig afmeten, volgens mij is een schuifmaat met klok ook een stuk makkelijker aflezen en heeft geen batterij. Helaas zijn ze vrijwel even duur als een digitale met batterij.

Ik zie dat Wiha (en Shinwa via Fine Tools) ook een kunststof uitvoering heeft die lang niet zo precies is, maar waarschijnlijk precies genoeg voor houtbewerking en verschillende klusjes in het huis. Voordeel van kunststof is dat het niet je werkstukken beschadigd: Wiha Klokschuifmaat dialMax ESD aflezing 0,1 mm 4112, WH31439
Ik heb die wiha digitale op het werk gekocht en ben niet onder de indruk. Heb er weinig mee gemeten maar het voelt erg plastic-ig aan. Mogelijk werkt het prima, maar het apparaat straalt geen kwaliteit uit.

• Leuk
Waarderingen: TheJVH

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
677
136
Stiens
Zal ik er eentje ophalen bij Gedore , zit hier vlak bij .
Haha , helaas werkt het niet zo .

Succes met zoeken , groeten Willem .
Bedankt voor het aanbod, maar dat is inderdaad niet nodig.

Ik was tijdens de looptijd van dit draadje niet thuis. Op advies van . . . . zal ik mijn schuifmaat nog eens goed controleren. Eerlijk gezegd blijf ik die het liefst gebruiken.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.230
3.407
Gaanderen
Wij hadden vroeger die gedore schuifmaten ruim opvoorraad verkoopprijs 2009 19.95 met een goede marge.
Die wij toen verkochten kan alleen maar een verre oosten spul zijn.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
677
136
Stiens
Als je zoekt op Gedore schuifmaat 711, zie je enorme prijsverschillen. Wel oppassen maar tegelijk kun je goed spul voor een redelijke prijs vinden.
Ik was misschien niet duidelijk. Ik vond ze voor rond de €50,00, maar ook boven de €100,00. Die €50,00 vond ik de redelijke prijs voor deze kwaliteit. (D.w.z. ik verwacht kwaliteit van Gedore.)

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
677
136
Stiens
Beetje zijdelings rolde ook de klokschuifmaat in de discussie. Daar dacht ik in eerste instantie niet aan maar lijkt mij helemaal geen slechte optie. Er zijn er met een gelig display. Die zijn goed afleesbaar (voor wie strijd levert met de ogen).

Ik vond deze (niet als reclame bedoeld). Denk wel om de maximale meetlengte. De meest nauwkeurige kun je als houtbewerker wellicht laten liggen.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.645
302
Neem ipv een LR44 eens een SR44 knoopcel om in je schuifmaat te doen. Dan merk je gelijk dat een SR44 veel langer meegaat dan een LR44.
Zijn er meer mensen hier met deze ervaring?
Bij mij idem dito: wel of geen gebruik van de schuifmaat, dat batterijtje loopt vanzelf leeg.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
614
340
‘s-Hertogenbosch
Zijn er meer mensen hier met deze ervaring?
Bij mij idem dito: wel of geen gebruik van de schuifmaat, dat batterijtje loopt vanzelf leeg.
Ik ben dus niet de enige die dit ervaart, in de winter heb ik zo’n 3 batterijen nodig terwijl ik in het voorjaar tot en met de herfst maar 1 batterij verbruik… heb hier dan ook setjes liggen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.