15' Ski Tow Runabout by Geertjun

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
462
138
Kop van overijssel
Dat gaat de goede kant op! Ik zou niet een te grote plank gebruiken. Zelf heb ik er 1 van 3m gebruikt ik geloof 460mm geen flexibele. Het gaat ook om je techniek diagonaal in een x patroon schuren.

In tegenstelling tot de andere hier zou ik geen epoxy mat gebruiken. Schade is schade en vergt reparatie. Een epoxymat die beschadigd is blijf je altijd door de lak zien. En zal dus verwijderd moeten worden. Lak is makkelijker te repareren. Onder de waterlijn daarentegen zou ik zeker wel een mat plaatsen. Daar ga je nooit wat van zien

Laatst bewerkt:

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
245
51
Holten
Een strook multiplex van 9 of 12 mm en op de uiteinden een knop of een klein balkje overdwars om het vast te houden. Het is niet heel leuk werk, maar het resultaat telt.

Ik heb net wat geschreven over glasheldere plamuur dat is misschien handig voor je op sommige plekjes.
Het onderwaterschip zou ik in de epoxy rolcoating zetten. Zit iets vulmiddel in, is sterk en waterdicht. Daarna een gewone onderwater afwerking. Die hangt er wat van af of je boot altijd in het water ligt of dat ie veel op de trailer staat b.v.

jaap
Bedankt voor de tip Jaap, ga het zeker uitproberen

Dat gaat de goede kant op! Ik zou niet een te grote plank gebruiken. Zelf heb ik er 1 van 3m gebruikt ik geloof 460mm geen flexibele. Het gaat ook om je techniek diagonaal in een x patroon schuren.

In tegenstelling tot de andere hier zou ik geen epoxy mat gebruiken. Schade is schade en vergt reparatie. Een epoxymat die beschadigd is blijf je altijd door de lak zien. En zal dus verwijderd moeten worden. Lak is makkelijker te repareren. Onder de waterlijn daarentegen zou ik zeker wel een mat plaatsen. Daar ga je nooit wat van zien

Bedankt voor de bruikbare tips! Dat in een x patroon schuren was mij bekend, deze manier heb ik ook gebruikt om het eerste grove schuurwerk te doen dmv een bandschuurmachine, werkte heel vlug en verassend vloeiend

Hierbij nog een filmpje van de laatste vorderingen

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: stvno en jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.