Ik zeg het met een glimlach de steek.
Wim,
Wat bedoel je met de steek?
Ik zeg het met een glimlach de steek.
Steek*kent vele verschillende betekenissen. De*Dikke Van Dale*onderscheidt er al 22.
voorwerp onder steek, een*po*voor bedlegerige patiënten
Van Wikipedia
Een heel mooi eindresultaat Didier, daar mag je zeker trots op zijn.
Echt een geweldig fraai werkstuk vind ik dit! Ik zie het graag in Zwolle, net zoals jou als maker van dit bijzondere werkstuk!
Kijk al weer uit naar je volgende uitdaging, vooral ook door de uitgebreide en instructieve presentatie in de topics!
Complimenten! Fons
Respect voor het maken hiervan. Over smaak van niet te twisten. Ik heb wel een vraag. Ik begrijp niet zo goed de vorm van het greepje. De stijl vind ik anders dan de rest van het kunstwerk, waarbij het laatste meer modern is ('30-'50) en het greepje wat klassieker / antiek (engels). Daardoor wordt voor mij het kunstwerk modern 'christelijk'; zou niet misstaan in een moderne kerk. Dat kwam gelijk bij me op. De originele tekening had wat meer een ovale greep wat in mijn ogen wat minder strijd levert met de huidige lijnen. Heb je daar nog over nagedacht?
Overigens zeer veel respect voor het maken hiervan, erg mooi en voor mij nooit bereikbaar.
Inderdaad het is het Beall wood buff systeem.
Mijn vorig project van wratten was het de eerste maal dat ik het heb gebruikt.
Eén wrat werd met een poriënvuller en één zonder poriënvuller. Ik merkt meer glas bij de wrat zonder poriënvuller.
Volgens info van een collega hoeft er geen poriënvuller opgeplaatst te worden.
Jacob de sealer moet je soms wel gebruiken, als je hout gebruikt met grote open poriën, BV zwart noten hout, de witte diamond polis zal de porien vullen met het wit, en een open porie licht gekleurd hout krijgt dat rode polijst pasta er in.
Hier word dikwijls of de ene of de andere niet gebruikt om dat te voorkomen, oh en de Carnauba was krijgt waterspots, zo houd je werkstuk uit de regenBekijk bijlage 28340