Zaagtafel update - Ervaringen en advies!

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik ben toch wel heel benieuwd naar deze!
Ik kan er echt bar weinig reviews over vinden.......

Is hij gelijkwaardig aan de DeWalt?
Nee, hij voelt wel iets minder kwalitatief.
Instellen is simpel, boutjes los en op 0 stellen. Geleider tegen het zaagblad, vastzetten en hij staat parralel en op maat. Hij blijft voorlopig ook zuiver, heb er al diverse dunne klosjes mee gezaagd (1-3mm) en die zijn netjes op maat steeds. Toch zou ik hem zelf minder snel kopen voor echt fijn werk. Hij is wat minder verfijnd dan bijv. een cs70 oid.
Voor bouw werkzaamheden wel echt een prima ding en daar heb ik hem voor gekocht. Prijs-kwaliteit dus echt prima.
Vraag blijft de duurzaamheid, maar dat gaan we vanzelf meemaken.
 
Laatst bewerkt:

Geylehunk

Nieuw lid
2 mrt 2019
12
1
Nee, hij voelt wel iets minder kwalitatief.
Instellen is simpel, boutjes los en op 0 stellen. Geleider tegen het zaagblad, vastzetten en hij staat parralel en op maat. Hij blijft voorlopig ook zuiver, heb er al diverse dunnen klosje mee gezaagd (1-3mm) en die zijn netjes op maat steeds. Toch zou ik hem zelf minder snel kopen voor echt fijn werk. Hij is wat minder verfijnd dan bijv. een cs70 oid.
Voor bouw werkzaamheden wel echt een prima ding en daar heb ik hem voor gekocht. Prijs-kwaliteit dus echt prima.
Vraag blijft de duurzaamheid, maar dat gaan we vanzelf meemaken.
Bedankt voor je reply!
De CS70 is boven mijn budget.

Ik twijfel erg tussen de 7485 of de 7492....
Erg lastig, haha.

Enerzijds denk ik dat de 7485 prima is, anderzijds zou het zonde zijn als ik hem over 2 jaar weer moet upgraden.
Hoe wel ik dat betwijfel als hobbyist.
 

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Bedankt voor je reply!
De CS70 is boven mijn budget.

Ik twijfel erg tussen de 7485 of de 7492....
Erg lastig, haha.

Enerzijds denk ik dat de 7485 prima is, anderzijds zou het zonde zijn als ik hem over 2 jaar weer moet upgraden.
Hoe wel ik dat betwijfel als hobbyist.
Ik denk dat de meeste wel twijfelen welke te nemen voor de een zal het de extra zaaghoogte zijn van de 7492, voor de ander het compacter zijn van de 7485. Voor mij was het niet zozeer de extra zaaghoogte van de 7492 omdat ik vooral met plaatmateriaal werk maar de 20cm extra geleider breedte. Ik ga toch wel vaak over die 63cm als ik kasten maak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Geylehunk

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
Collega had metabo TS 254 M tafelzaag gekocht juist geen 400 euro en is er wel tevreden van.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Zou deze softstarter ook op mijn scheppach afkortzaag werken? Daar was hij van uitgefakkeld, dus ik heb hem er tussen uit geknipt. Nu kan ik wel zagen, maar niet meer via mijn stofzuiger. Bij scheppach moest zo'n ding 77 euro kosten ex verzend en handelingskosten.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik denk het wel, het is maar een heel simpel apparaatje. Een duurdere softstarter zal meer instel mogelijkheden hebben maar voor 24 euro kan je er geen buil aan vallen. Als je het fimpje van hierboven bekijkt zie je hoe het aangesloten moet worden.

Dat werkt dus op elke 220 Volt motor. Zaag, stofzuiger, ventilatie of wat dan ook.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Het aansluiten is niet het probleem, ik heb pas de oude weggeknipt. De klemblokjes uit het filmpje vindt ik persoonlijk niet thuishoren in zo'n machine en daar is ook geen ruimte voor in het handvat van de scheppach, maar het zou wel fijn zijn als mijn stofzuiger niet constant aan staat. Wat ik niet zo snel kon vinden. Waar dat blokje verkocht wordt.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Welk klemblokje, die Wago klemmen? Dat is toch professioneel electrisch aansluit materiaal, gekeurd voor 16 Ampere en wordt normaal toegepast in de industrie.

Het softstarter blokje wordt overal en nergens verkocht. De link naar Amazon staat erbij. Ik heb dan ook niet verder gezocht en dit gelijk besteld.

Ruimte om dit in te bouwen is natuurlijk op elke machine anders. Eventueel de draden verlengen.
 

dehouthakker

Nieuw lid
30 jul 2020
10
5
Welk klemblokje, die Wago klemmen? Dat is toch professioneel electrisch aansluit materiaal, gekeurd voor 16 Ampere en wordt normaal toegepast in de industrie.

Het softstarter blokje wordt overal en nergens verkocht. De link naar Amazon staat erbij. Ik heb dan ook niet verder gezocht en dit gelijk besteld.

Ruimte om dit in te bouwen is natuurlijk op elke machine anders. Eventueel de draden verlengen.
Volgens mij kan t beide idd, (ben geen elektricien), maar had ook nog even deze video gekeken, waarbij er wel originele connectors worden gebruikt. Zo heb ik ze zelf aangesloten. Video is in Italiaans, maar beelden zijn wel heel goed:

 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Volgens mij kan t beide idd, (ben geen elektricien), maar had ook nog even deze video gekeken, waarbij er wel originele connectors worden gebruikt. Zo heb ik ze zelf aangesloten. Video is in Italiaans, maar beelden zijn wel heel goed:

DIe connectors zijn ook niet origineel, maar het ziet er iets meer profi uit. kwa functionaliteit hetzelfde als doorlussen via een wago klem. Die wago klem zou nog wel eens veiliger en beter kunnen zijn zelfs.

Wago klemmen zijn heel geaccepteerd bij zulk modificatie werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.