Werkplaats in wording

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Tijdje bezig geweest met wat kinderspeelgoed en ander "fijn" spul te maken en dan grijp ik vaak m'n kolomboor om gaten netjes te boren ipv uit de hand.. De bosch is een prima machine voor wat ik ermee doe maar ik had altijd ruzie met de klem die bijgeleverd wordt, dus tijd om een goed blad te maken! Hier ook weer gebruik makend van het Microjig systeem waar ik nog altijd super blij mee ben op de werkbank.

De boor staat perfect haaks op het blad. Het blad zit met 4 boutjes vast aan de bestaande aluminium voet met nog verdere ondersteuning van multiplex stroken langs de randen. de aanslag en stopblokjes zijn van esdoorn.

De plaatjes onder de boor zijn 12mm, netjes uitgefreesd tot ongeveer een haar te ondiep zodat ik die wegwerpplaatjes zelf perfect flush kan maken met een paar seconde op de stationaire bandschuurmachine. Multiplex diktes varieren namelijk wel echt van plaat tot plaat, dat lesje is al wat ouder :)
 

Bijlagen

  • IMG_5799.JPG
    IMG_5799.JPG
    97 KB · Weergaven: 96

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.