Wat je niet weet moet je vragen. Ik zou niet als eerste aan eiken denken. Maar wat het wel is?Het risico lopend dat als ik dit niet weet ik een lifetime ban krijg, heb ik hier nu eiken? Het ziet lichter en ietwat roder dan ik gewend ben? Of is het kastanje?
Dan moet je dat lig kunnen ruiken ;-)Het ruikt eigenlijk niet naar eiken. Ik ga er volgende week wat tijd insteken en uitzoeken wat het echt is, en dat hier ook even posten. Ik gok essen.
nee hoor, had heel goed Amerikaans eiken kunnen zijn ........Lifetime ban...eiken![]()
lijkt mij ook, gokte eerst op Amerikaans eiken omdat TS misschien eiken dacht en de lichte roze kleur, maar gezien de breedte van de jaarringen Essen.Essen
Als het hout goed droog is dan ga je (gaan wij) achtermekaar door van lintzaag naar vlakbank naar vandiktebank naar afkortzaag naar paneelklem naar frees naar domino naar lijmklemmen naar gereed voorwerp... Afgelopen 2 weken 6 laatjes van (grof gezegd) 30 breed bij 15 hoog bij 80 lang gemaakt van anderhalve ruwe plank duims tulpenhout. Hout voor de zijwandjes herzaagd tot plankjes, en vervolgens paneeltjes van 1 cm dikte. Laatjes komen boven elkaar (6-hoog dus) in een KLM pantry-trolley...Hele andere vraag. Als je met zo'n ruwe plank begint. Verwerk je die dan in één keer door naar een werkstuk? Of laat je het na een eerste keer schaven en ruw op maat maken, nog een tijdje liggen?