Welke balkmaat heb ik nodig?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.404
3.501
Gaanderen
Ja, er is duidelijkheid. Zie #26. Ik had vanochtend 8 balken besteld. 660 cm lang, toen kwam er een mail dat de spantbenen niet volledig opgedikt moeten worden. Meteen de order geannuleerd. Ik verwacht nu tussen de 330 en 400 cm. Dat is algemeen verkrijgbaar en bijna 3 keer goedkoper.

Voor het uitvoeren van mijn klussen houd ik het volgende in gedachte: ik ben een man, ik heb deze klus nog nooit gedaan, dus ik kan het. Wel met gezond verstand, want ik kan veel maar tussen de oren ben ik 18 en naar beneden toe ben ik bij mijn knieën 80.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.404
3.501
Gaanderen
@Wim Kluck , als je met dit soort sloopwerkzaamheden niet vertrouwd bent, kan ik me voorstellen dat je dit liever uitbesteed. Ik vind dat je hier verstandig aan doet omdat het slopen en de voorbereidingen best intensief zijn en dan komt ook nog eens het opruimen.
Als je in de tussentijd andere nuttige dingen kunt doen is je tijd ook goed besteed.
Hoe een ander hiertegen aankijkt doet niet ter zake…….. respect voor het delen en je zelfkennis. Vaak zie ik een overschatting van in het honderd lopen.
Is er trouwens al uitsluitsel over je spantbenen ( het eigenlijke topic)???
Slopen van een schoorsteen heb ik meerdere malen gedaan. De eerste toen ik 15 was, samen met familie en die begonnen onderaan, we konden allemaal naar buiten springen. De tweede zat vertand in de muur en was eenvoudig weg te hakken. De derde was al een keer gesloopt en opnieuw gemetseld. Die laatste kon ik zonder hamer steen voor steen wegpakken want er zat weinig vast. Deze vertrouw ik niet. Dus laat ik het slopen.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.