Ik weet niet wat je zelf verdient maar misschien kun je zelf een dagje vrij nemen en de centen voor jezelf houden. Zoals jij het brengt lijkt het nogal snel verdiend.Is echt niet zoveel werk en dan vind ik € 500 te weinig.
Ik weet niet wat je zelf verdient maar misschien kun je zelf een dagje vrij nemen en de centen voor jezelf houden. Zoals jij het brengt lijkt het nogal snel verdiend.Is echt niet zoveel werk en dan vind ik € 500 te weinig.
Een boom van dit formaat krijgt van mij alleen respect en daar blijf ik zelf echt wel van afHet is helemaal niet zo ingewikkeld. De mensen die het werk komen doen willen daar gewoon voor betaald worden. Als die 500 euro toekrijgt voor het brandhout lijkt me dat een mooie prijs.
Als je denkt dat dat niet uit kan moet je het gewoon lekker zelf doen.
Nee hoor , met een metaal detector vind je ze meestal redelijk rap en in nat hout hak je snel veel weg , en raak je hem een keer , nou ja , dan heeft de slijper wat extra werk en jij wat extra kosten . Ik zaag redelijk veel van wat er hier in de gemeente vrij komt , maar echt extreem is maar 2 of 3 keer per jaar , en dan breekt het lint en ben je 50 euro verder .@rik ruig . Dat van die spijkers is echt nog wel even een "dingetje" hoor.
Je hebt allerlei detectieapparaten, maar toch ontkomt er zo nu en dan een nagel aan de nagelvinder.
En dan heb je werk te doen voor je weer verder kunt.
En dat bedoelde ik met mijn opmerking. Ik zit waarschijnlijk iets minder ruim in de slappe was, zoiets vind ik serieus geld, vandaar.Nee hoor , met een metaal detector vind je ze meestal redelijk rap en in nat hout hak je snel veel weg , en raak je hem een keer , nou ja , dan heeft de slijper wat extra werk en jij wat extra kosten . Ik zaag redelijk veel van wat er hier in de gemeente vrij komt , maar echt extreem is maar 2 of 3 keer per jaar , en dan breekt het lint en ben je 50 euro verder .
Als je nooit een risico neemt dan overkomt je weinig , maar win je er ook niks bij !En dat bedoelde ik met mijn opmerking. Ik zit waarschijnlijk iets minder ruim in de slappe was, zoiets vind ik serieus geld, vandaar.
Maar toch gaan je planken verre van ‘gratis ‘ zijn. Om stammen te verwerken heb je een trekker met flinke front lader, aanhangwagen, zware kettingzaag en uiteraard mobiele zaag nodig. Als je iets of wat betrouwbare machines wil is dat een flukse investering. Als je genoeg zaagt, of de machines beschikbaar hebt is het natuurlijk een ander verhaal. Maar machines kosten geld. Er is altijd wel iets defect of versleten. Dat moet je ook in rekening brengen.Als je nooit een risico neemt dan overkomt je weinig , maar win je er ook niks bij !
Wat is het grootste risico ? Dat het vol bomscherven zit ! En als het mee valt en het is maar 1 spijker ??
Je hebt het hout voor niets en laat je niks wijsmaken dat dode beuk minder hout oplevert dan een groene .
Ik verwerk lokaal eiken , daarvan zegt iedereen dat je daar niks mee kunt aanvangen ..... prima hoor , dat maakt dat ik het voor bijna niks kan kopen , want anders word het brandhout , ben zo vorig jaar aan 14 moeraseiken van dik 100 jaar gekomen en een paar van die criticasters van toen die nu kwijlend naar die stapel hout staan kijken ........
Wacht even.Het is helemaal niet zo ingewikkeld. De mensen die het werk komen doen willen daar gewoon voor betaald worden. Als die 500 euro toekrijgt voor het brandhout lijkt me dat een mooie prijs.
Als je denkt dat dat niet uit kan moet je het gewoon lekker zelf doen.
Vind je ook dat ik spekkoper ben als ik bijvoorbeeld € 8.000 moet betalen voor het rooien.... en nadat ik dat betaald heb, dat ik dan € 500 krijg voor het hout.Ik denk dat je met die 500 euri spekkoper bent. Ook als je naar alle rekenvoorbeelden hierboven kijkt...
De bedrijven die bij mij ondertussen langs zijn geweest, gaven aan dat zij normaliter niet betaalden voor het hout. Tenminste, niet opgesplitst voor de klant, maar dat dit verwerkt zat in de totaalprijs.Ja. Die twee zaken zijn (ook normaliter, niet alleen in dit specifieke geval) volstrekt gescheiden...
mag hopen dat die 8000 euro fictief is want als je dat voor 3 bomen betaald dan denk ik dat je wel heel duur uit bent, ik heb laatst 700 euro betaald voor het opruimen van een 25/ 30 m hoge Den. Een beuk zal iets meer werk zijn maar 3 stuks is in de verste verte niet zo duur als 3 x de prijs van 1.Vind je ook dat ik spekkoper ben als ik bijvoorbeeld € 8.000 moet betalen voor het rooien.... en nadat ik dat betaald heb, dat ik dan € 500 krijg voor het hout.
Ach, als je met een tegenrekening werkt voor koop hout bij dezelfde partij, dan kan het omzagen niet duur genoeg zijn, want dan wordt het hout ook meer waard....mag hopen dat die 8000 euro fictief is want als je dat voor 3 bomen betaald dan denk ik dat je wel heel duur uit bent, ik heb laatst 700 euro betaald voor het opruimen van een 25/ 30 m hoge Den. Een beuk zal iets meer werk zijn maar 3 stuks is in de verste verte niet zo duur als 3 x de prijs van 1.