Wat is en drijft een FESTOOLIE? Waarschijnlijk hetzelfde als een Apple user. Vormgeving, gebruikers gemak, innovatief en kwaliteit. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Denk bij apple weer eens aan thunderbold, geen gekloot in registers, niet om de...... weer een update, beveiliging safe en niet zo lek als een mandje als bij W en ECHT multitasking. Unix is de achterliggende bron en dat heeft zich bewezen. Als fotograaf heb ik windows allang vaarwel gezegd. Soms bouw ik op verzoek nog wel eens een windows machine uit losse componenten voor de liefhebber.
Zo vind ik festool een doordacht systeem en sluit alles mooi op elkaar aan. Vormgeving en ergonomie klopt en sluit goed aan bij mijn wensen en wat ik verwacht van goed gereedschap.
Vergelijkende en gekleurde testen lap ik aan mijn laars. Zeker als ik lees dat ze met een ts55 met een 48 tanden zaagblad door hardhout willen rauzen. Dit soort ongein hoort niet bij een festoolie /vakman of serieuze hobbyist. Ga ervan uit dat je in ieder geval weet waarvoor en hoe je gereedschap gebruikt. Een zogenaamde vakman die op dergelijke wijze werkt zou bij mij nog geen spijker in een vuren plank mogen slaan. Geneuzel over hoelang het duurt om een zaagblad te wisselen en tijdverlies spreekt voor zich
Zulke argumenten kan je toch niet serieus nemen. Schei uit met tijd is geld. Kwaliteit is geld!
Wat betreft de prijs. Doen of niet doen. Heb je het geld er niet voor over dan zijn er zeker alternatieven die waarschijnlijk net zo goed zijn of met tevredenheid aan je specifieke wensen voldoen.
'Oh'; met oneigenlijk gebruik is alles te verkrachten.