Vocht in de compressor

48rmc

Post veel
2 dec 2021
971
379
Middelburg
Wat een geruststelling dacht al waar gaat dit nou weer naar toe, maar de laatste comments hadden betrekking op Jan van den Broek's reactie, het is me duidelijk geworden:sneaky:. Wat mij wel een beetje verbaast is, dat de lucht/vocht die er nu uitkomt, wat weg heeft van stikstof zo koud als het aanvoelt. Het lijkt of er ijsvorming in de tank zit, de loods is dan wel geïsoleerd, maar de temperatuur was in januari/februari rond de 5 graden Celsius of misschien nog lager s'nachts? Ook niet echt bevordelijk lijkt me? Afijn ik ga de boel vanaf nu regelmatig ontvochtigen, en ik zal eens kijken naar een ontvochtiger, bedankt mannen voor jullie tips en reactie's(y)

jorisvh

Post veel
Wat mij wel een beetje verbaast is, dat de lucht/vocht die er nu uitkomt, wat weg heeft van stikstof zo koud als het aanvoelt. Het lijkt of er ijsvorming in de tank zit,
De lucht in de tank is niet koud, die wordt koud als die er uit gelaten wordt = expandeert (druk daalt, volume stijgt, temperatuur daalt).
is het omgekeerde effect als warme lucht die uit een fietspomp komt (druk stijgt, volume daalt, temperatuur stijgt).

Algemene gaswet - Wikipedia

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en 48rmc

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.452
816
Hebben we toch 26 berichten nodig gehad voor iets dat in de gebruiksaanwijzing stond ;)

Het wil trouwens wel helpen om tijdens het lozen van het roestwater de compressor een beetje te kantelen. Het tuitje zit meestal niet precies midden onderaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.