Verschillen tussen de vandiktebanken (zo tot de EUR1000-1500 nieuwprijs)

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Met een heftafel houd je toch altij het laatste stuk over wat je nog moet zakken of zijn er ook die tot bijna 0 gaan?
Je hebt vrij veel varianten. Ik zit eraan te denken om een palletvariant te kopen die omhoog kan en dan een werkbald te maken dat ik kan oplepelen.
Het laatste stukje heb je altijd, maar dat is met blokken en handig gebruik van de tafel/heffer meestal simpel op te lossen door gefaseerd te laten zakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
andere benadering nl x vl ?
waar meet je die 230V ?
tussen de stroomdraden of tussen stroomdraad en neutraal ?
we zijn het er minstens over eens dat 6.400 W te laag gerekend was
Ik had ‘m ook fout :


Was wortel 3 vergeten. Bij 1 fase is het E = I * U. Ik dacht bij 3 fasen dat gewoon x3 maar het moet nog met een factor wortel 3 worden verdisconteert. Afijn, ik heb geen krachtstroom :(
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Nu we het toch over krachtstroom hebben:
Hebben jullie ook een verklaring waarom mensen constateren dat apparaten op 400V rustiger lopen/draaien?
Ik snap (nog steeds) niet wat dat uit maakt...
Meer vermogen=grotere motor= minder moeite. Of zoiets?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Nu we het toch over krachtstroom hebben:
Hebben jullie ook een verklaring waarom mensen constateren dat apparaten op 400V rustiger lopen/draaien?
Ik snap (nog steeds) niet wat dat uit maakt...
Meer vermogen=grotere motor= minder moeite. Of zoiets?

1 fase is een sinus vorm waarbij deze door de “ nul” gaat, op dat moment is er dus geen/weinig energieoverdracht. Door 3 fases, 120 graden uit fase te laten lopen ontstaat er een nagenoeg continue hoeveelheid energie die overgebracht wordt en dus loopt de machine soepeler. Het word wel eens vergeleken met het verschil tussen een 2 cilinder en een 6 cilinder verbrandingsmotor.


Zie ook de link van Zot van hout, voor een overzichtje van de fases
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Dus ipv heel veel zetjes per minute, wordt ie constant aangedreven...
Inderdaad, ik maak zelf wel eens de vergelijking tussen een oude oltimer tractor met 1 cilinder (die je hoort langsrijden als pop-pop-pop-pop) en een moderne meercilinder motor die rustig snort. Meer cilinders = meer zetjes per omwenteling.
Dat geeft een rustigere loop, maar ook meer kracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.