Verschillen tussen de vandiktebanken (zo tot de EUR1000-1500 nieuwprijs)

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Hopelijk vind je het niet erg dat ik even bij jou aanhaak antwerpenpjvan, ik heb eenzelfde vraag als jij en kom ook uit bij een Metabo of een JPT260. Die laatste vind ik het mooist, maar ik vraag me af welke het beste matcht bij m'n zaagtafel: een dewalt 745? Het heeft geen zin als ik enorme planken kan vlakken die ik in de eerste plaats toch niet kan zagen.

Oftewel, kan ik comfortabel eiken planken vlakken tot 2m op de Metabo? Of zou ik dan ook al tekort komen met de Jet?
Het antwoord is hetzelfde als ik boven al heb gegeven. Zwaarder en groter is beter (mits kwaliteit) bij schaven. Zagen is een totaal andere bewerking en onvergelijkbaar. Een Metabo is niet echt te vergelijken met een JET, niet kwa klasse en ook niet kwa kwaliteit.
Je kunt op een Jet prima 2m stukken vlakken, de overige afmetingen bepalen in hoge mate hoe comfortabel.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Wel leuk alle adviezen... maar wat wil je nou eigenlijk schaven? Piano toetsen of eiken Stamdelen van 5 meter lang en 50 breed? Volgens mij zie ik dat nergens staan in de thread.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
ik Zie aan de vraag van Scheppie dat er verwarring ontstaat. Dat komt omdat Ik ( en later Jan Willem :) ) dit topic gekaapt hebben. De oorspronkelijke vraagsteller is al een tijdje afgehaakt (Of leest mee maar reageert niet meer, wat prima is). Excuses voor het kapen. Ik merk wel dat het topic voor mij nog waardevol is. :)

antwoord op je vraag (en meer toelichting):
Ik wil vooral lang hout schaven en vlakken. Eiken en wellicht hardhout voor buiten. Soms vuren afwerklatten.
voor binnen tafels(bladen) En tuinmeubels. Vensterbanken, panelen enzo. Het grotere spul. Kleine frutsels, kistjes etc ben ik nog niet aan toe.

‘ik heb de mogelijkheid om op een eenvoudige manier krachtstroom op de juiste plek te leggen. Alles is voorbereid en het plafond ligt nog open. Dat ga ik dus sowieso aanleggen.
Nu heb ik een HM2 scheppach en daar begin ik uit te groeien.

Mijn ruimte in de werkplaats is beperkt, vandaar dat mijn keuze beperkt is tussen de Dewalt D27300 en een instap JET, hammer of ander merk (inzicht opgedaan door dit forum!) Afhankelijk van het ruimte is de breedte een 260mm of een 310 mm. De lengte mag Max 1500 mm zijn, anders past het niet. (dankzij Klusrob)
Een oudere machine zoals hierboven geadviseerd kan ook, maar kan ik moeilijker beoordelen. Dus vind ik lastig.

Gezien de levertijd van nieuw is er veel vraag naar tweedehands en is de kans dat ik die tweedehands kan kopen kleiner geworden. Daarom zit ik erg te dubben tussen een nieuwe de Dewalt of door sparen voor jet/hammer/etc. Ik verwacht nog minimaal 20 jaar en waarschijnlijk 40 jaar mee te gaan, dus nu een “beetje“ geld te besparen door een kleinere dan ik qua ruimte kwijt kan te kopen, is ook zonde. Overigens is een nieuwe hammer 310 met spiraal as, en goede afzuiging, boven mijn budget. :-(

vraagstukken die ik nog heb:
1. wat voor afzuiging?
2. hoe handig inschakelen van afzuiging en VVD (remote, schakelaar, trekkoord, trucje)
3. hopen op toevallig tegen een mooie tweedehands deal aan te lopen. Afzuiging en VVD.

Vraag 1 en 2 ga ik de zoekveld van dit forum nog eens goed gebruiken. Vraag drie zal ik (behalve hier) binnenkort ook op het marktplaats gedeelte stellen.

Tot die tijd blijf ik neuzen en verdiepen. (En sparen en de directie bewerken...)
Ongevraagd advies: van harte welkom!

En als iemand een mooie deal heeft, laat het me weten! Wordt gewaardeerd!

Als Jan-Willem ook toelichting wil geven is dat van harte welkom, dan blijven we dit topic samen kapen en maken er een verzamel topic van. Als Robert_T bezwaar heeft hoor ik het graag. :)
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
ik Zie aan de vraag van Scheppie dat er verwarring ontstaat. Dat komt omdat Ik ( en later Jan Willem :) ) dit topic gekaapt hebben. De oorspronkelijke vraagsteller is al een tijdje afgehaakt (Of leest mee maar reageert niet meer, wat prima is). Excuses voor het kapen. Ik merk wel dat het topic voor mij nog waardevol is. :)

antwoord op je vraag (en meer toelichting):
Ik wil vooral lang hout schaven en vlakken. Eiken en wellicht hardhout voor buiten. Soms vuren afwerklatten.
voor binnen tafels(bladen) En tuinmeubels. Vensterbanken, panelen enzo. Het grotere spul. Kleine frutsels, kistjes etc ben ik nog niet aan toe.

‘ik heb de mogelijkheid om op een eenvoudige manier krachtstroom op de juiste plek te leggen. Alles is voorbereid en het plafond ligt nog open. Dat ga ik dus sowieso aanleggen.
Nu heb ik een HM2 scheppach en daar begin ik uit te groeien.

Mijn ruimte in de werkplaats is beperkt, vandaar dat mijn keuze beperkt is tussen de Dewalt D27300 en een instap JET, hammer of ander merk (inzicht opgedaan door dit forum!) Afhankelijk van het ruimte is de breedte een 260mm of een 310 mm. De lengte mag Max 1500 mm zijn, anders past het niet. (dankzij Klusrob)
Een oudere machine zoals hierboven geadviseerd kan ook, maar kan ik moeilijker beoordelen. Dus vind ik lastig.

Gezien de levertijd van nieuw is er veel vraag naar tweedehands en is de kans dat ik die tweedehands kan kopen kleiner geworden. Daarom zit ik erg te dubben tussen een nieuwe de Dewalt of door sparen voor jet/hammer/etc. Ik verwacht nog minimaal 20 jaar en waarschijnlijk 40 jaar mee te gaan, dus nu een “beetje“ geld te besparen door een kleinere dan ik qua ruimte kwijt kan te kopen, is ook zonde. Overigens is een nieuwe hammer 310 met spiraal as, en goede afzuiging, boven mijn budget. :-(

vraagstukken die ik nog heb:
1. wat voor afzuiging?
2. hoe handig inschakelen van afzuiging en VVD (remote, schakelaar, trekkoord, trucje)
3. hopen op toevallig tegen een mooie tweedehands deal aan te lopen. Afzuiging en VVD.

Vraag 1 en 2 ga ik de zoekveld van dit forum nog eens goed gebruiken. Vraag drie zal ik (behalve hier) binnenkort ook op het marktplaats gedeelte stellen.

Tot die tijd blijf ik neuzen en verdiepen. (En sparen en de directie bewerken...)
Ongevraagd advies: van harte welkom!

En als iemand een mooie deal heeft, laat het me weten! Wordt gewaardeerd!

Als Jan-Willem ook toelichting wil geven is dat van harte welkom, dan blijven we dit topic samen kapen en maken er een verzamel topic van. Als Robert_T bezwaar heeft hoor ik het graag. :)
Die Dewalt ga je geen 20 jaar gebruiken denk ik. Slagje zwaarder kan lang mee, ik heb mijn hammer al een jaar of 12 en ben er nog steeds prima tevreden mee en hij doet bijna alles wat ik kan ervoor kan verzinnen zonder problemen tot nu toe.
 

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Welke type hammer heb je?

waarom gaat de Dewalt niet lang mee? Is de kwaliteit niet voldoende waardoor die kapot gaat? Of bedoel je dat ik er snel op uitgekeken ben en alsnog een duurder/zwaarder type koop?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Welke type hammer heb je?

waarom gaat de Dewalt niet lang mee? Is de kwaliteit niet voldoende waardoor die kapot gaat? Of bedoel je dat ik er snel op uitgekeken ben en alsnog een duurder/zwaarder type koop?
Ik heb de a3 31 (zoals bijna iedereen).

Die DeWalt is niet te vergelijken met een klasse zwaarder. Hij is redelijk mobiel en minder roestgevoelig, maar meer "jobsite" dan werkplaats als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is geen ultiem toekomstbestendig iets bij serieuze houtbewerking.
Als je de machines in de praktijk kan zien, dan denk ik dat het vlot duidelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Helemaal eens met Emilio hierboven. Als je nu een keuze wilt maken voor de komende 20+ jaar in combinatie met langere lengtes, en je kunt het je veroorloven en verantwoorden, heb ik maar 1 advies: Hammer of Jet of vergelijkbaar. In ieder geval zo'n zwaar gietijzeren geval. Bij die dewalt denk ik dat je, net als nu bij je HM2, toch snel tegen de beperkingen aan zal lopen. Al is het in zijn klasse denk ik helemaal geen verkeerde machine, dat hoor je mij ook weer niet zeggen... Alleen denk ik dat de klasse vergelijkbaar is met de hm2.

Op je vragen over afzuiging (ook al deels in pb aangegeven, maar ook ff hier zodat anderen er ook wat aan hebben): veel medeforummers zijn zeer tevreden met een HBM200, al dan niet de profi-variant met microfilter. Is in zijn prijs een zeer geschikte machine en niet overdreven duur. Zelf heb ik de JET DC1100, meegekocht met mijn zaagtafel, en die uiteindelijk gehouden ipv de oude hbm omdat de Jet in 400v iets rustiger liep dan de hbm in 230v.
Qua schakelaar, als je een klein beetje handig bent schroef je de aan/uitschakelaar los, verleng je de kabels en monteer je deze weer in een lasdoos op een handige plek vlakbij waar je meestal staat met de VVD. Met eventueel een noodstop op de plek van de oude schakelaar op de machine.
Sommigen hebben een trekschakelaar met een touwtje boven de machine, anderen hebben een remote. (maar bij mij zou dan de afstandsbediening altijd kwijt zijn..)

En de allerbelangrijkste tip (of eigenlijk de tip om juist niet te doen als je eigenlijk geen Hammer wilt kopen). Ga bij iemand kijken die er een heeft staan en ga daar eens proefschaven. Dan weet je wat de machine kan en of het inderdaad is wat je zoekt. Mocht je er een eindje voor willen rijden, hier ben je welkom om eens te proberen.

Zelf ben ik eigenlijk vorig jaar de weg op gegaan voor een Jet JPT260, maar nadat ik bij VDH "niet zo vriendelijk werd ontvangen" doorgereden naar Barneveld, en daar de deur uitgestapt met een offerte voor een A3-31 met spiraal-as. En toen ik de machine de week erna bij iemand werkend zag, wist ik dat ik niet voor iets anders moest gaan, ook al was het eigenlijk boven budget. Maar smeer dat eens uit over 30 jaar, dan is het het equvalent van een avondje stappen minder per jaar...
En mocht je hem toch eerder willen/moeten verkopen, de restwaarde blijft hoog, dus je zult er dan weinig op toeleggen.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Als je toch ook al 400V hebt, “vlak” dan de 2e hands proffesionele machines niet uit.
Als je gelukt hebt en geduld komen er nog geregeld pareltjes langs. Misschien 10-20 soms 30 jaar oud maar onverwoestbaar. Grootte van de machines is misschien soms

Overweeg ook vooral je werkplaats(je) anders in te richten en te kijken hoe het wel kan.
In mijn geval staat de VVD onder in een schappenkast waardoor ie, als ie niet in gebruik ook nagenoeg geen ruimte inneemt. De kast staat midden langs de muur dus, wil ik m gebruiken trekken we hem uit de kast en is de voor en achterzijde voldoende vrij om ook lange planken te doen. Werkt goed al zeg ik het zelf.

Op youtube zijn veel filmpjes te vinden over het efficiënt gebruiken van je ruimte door bijvoorbeeld 2 machines zij aan zij te zetten en zo dezelfde “vrije” ruimte te laten gebruiken.

Succes met de keuze!
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
bedankt weer voor de reacties! Helpt enorm.

@Hiertebreeddaartelang zie foto bij post #36 en #37 van dit topic.
Precies wat jij beschrijft ben ik van plan! :)
Wel zit ik met de maat. Een hammer A31 met eventueel een verleng tafel is de Max haalbare denk ik.anders krijg ik hem niet opgeslagen met de huidige constructie.
Ik heb juist dit weekend de werkplaats aangepast en is nu veel ruimtelijker. Ook een apart zaag tafeltje op dezelfde hoogte als de werkbank met een platform wat ik in de toekomst een bovenfrees onder monteer.
ik denk dat het nog beter kan, maar alles op zijn tijd.

waar ik tegenop zie bij een oude machine:
- onderhoud of gebreken (heb amper netwerk met verstand van machines, en zelf ook niet)
- reserve onderdelen
- zwaar (hoe krijg ik dat op zijn plek???) dikke drempel, heuveltje naar de tuin, geen hef middelen...

En Emilio en Klusrob zeggen ook zinnige dingen. Dus de Dewalt laat ik los.
Ik ga graag op je uitnodiging in Klusrob en kom kijken naar je aanwinst!

Nog tips welk merk en type “of vergelijkbaar” is aan de JET en Hammer? Ca 26 of 31 cm breed. (Meer kan ik niet kwijt).
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
@antwerpenpjvan ik zag op de foto dat je ook een Dewalt zaagtafel hebt?! Mijn twijfel / vraag over de afstemming van de machines berust op wat stadswerkplaats ervaring: de zaagtafel is een heeft een roltafel waarmee je 3m lange planken een rechte kant kunt geven (heeft vast een technische term), natuurlijk kun je als het één rechte kant heeft oneindig lange planken schulpen maar ok. De vlakbank is zo'n grote SCM waar je die plank van 3m ook weer goed over kunt halen, zelfde voor de vandiktebank.

Nu krijg ik straks een kleine garage / werkplaats waar de zaagtafel natuurlijk in komt, sowieso te klein voor hele grote projecten zoals m'n ovale tafel, maar groot genoeg voor een boekenkast van 2m hoog of zo. Die planken kan ik schulpen maar nog niet vlakken :) lukt dat met jouw Scheppach vvd? Misschien moet ik die dan maar van jou overnemen ipv voor de Jet gaan, gezien mijn nog meer beperkte ruimte.

De discussie volgend is het wel heel makkelijk om het budget steeds naar boven op te rekken, ook een persoonlijke valkuil, pas op :p Overigens had ik ook al even gekeken bij een tweedehands SCM vvd voor 2300e, ontzettend mooi ding maar ja... Groot en duur. Succes, ik blijf volgen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
ik Zie aan de vraag van Scheppie dat er verwarring ontstaat. Dat komt omdat Ik ( en later Jan Willem :) ) dit topic gekaapt hebben. De oorspronkelijke vraagsteller is al een tijdje afgehaakt (Of leest mee maar reageert niet meer, wat prima is). Excuses voor het kapen. Ik merk wel dat het topic voor mij nog waardevol is. :)

antwoord op je vraag (en meer toelichting):
Ik wil vooral lang hout schaven en vlakken. Eiken en wellicht hardhout voor buiten. Soms vuren afwerklatten.
voor binnen tafels(bladen) En tuinmeubels. Vensterbanken, panelen enzo. Het grotere spul. Kleine frutsels, kistjes etc ben ik nog niet aan toe.

‘ik heb de mogelijkheid om op een eenvoudige manier krachtstroom op de juiste plek te leggen. Alles is voorbereid en het plafond ligt nog open. Dat ga ik dus sowieso aanleggen.
Nu heb ik een HM2 scheppach en daar begin ik uit te groeien.

Mijn ruimte in de werkplaats is beperkt, vandaar dat mijn keuze beperkt is tussen de Dewalt D27300 en een instap JET, hammer of ander merk (inzicht opgedaan door dit forum!) Afhankelijk van het ruimte is de breedte een 260mm of een 310 mm. De lengte mag Max 1500 mm zijn, anders past het niet. (dankzij Klusrob)
Een oudere machine zoals hierboven geadviseerd kan ook, maar kan ik moeilijker beoordelen. Dus vind ik lastig.

Gezien de levertijd van nieuw is er veel vraag naar tweedehands en is de kans dat ik die tweedehands kan kopen kleiner geworden. Daarom zit ik erg te dubben tussen een nieuwe de Dewalt of door sparen voor jet/hammer/etc. Ik verwacht nog minimaal 20 jaar en waarschijnlijk 40 jaar mee te gaan, dus nu een “beetje“ geld te besparen door een kleinere dan ik qua ruimte kwijt kan te kopen, is ook zonde. Overigens is een nieuwe hammer 310 met spiraal as, en goede afzuiging, boven mijn budget. :-(

vraagstukken die ik nog heb:
1. wat voor afzuiging?
2. hoe handig inschakelen van afzuiging en VVD (remote, schakelaar, trekkoord, trucje)
3. hopen op toevallig tegen een mooie tweedehands deal aan te lopen. Afzuiging en VVD.

Vraag 1 en 2 ga ik de zoekveld van dit forum nog eens goed gebruiken. Vraag drie zal ik (behalve hier) binnenkort ook op het marktplaats gedeelte stellen.

Tot die tijd blijf ik neuzen en verdiepen. (En sparen en de directie bewerken...)
Ongevraagd advies: van harte welkom!

En als iemand een mooie deal heeft, laat het me weten! Wordt gewaardeerd!

Als Jan-Willem ook toelichting wil geven is dat van harte welkom, dan blijven we dit topic samen kapen en maken er een verzamel topic van. Als Robert_T bezwaar heeft hoor ik het graag. :)
Als je er nog 20 tot 40 jaar mee wil doen zou ik een felder nemen met elektrische aandrijving en 41 cm schaafbreedte, als je dan uitrekent wat die je per jaar kost is bijna niets.

Alles wat kleiner en minder kwalitatief is dan een Hammer 9zonder te zeggen dat hammer het enige is wat goed is maar lees in die categorie) ga je dan spijt van krijgen.

Als je nu uit een HM2 groeit kun je DeWalt wel overslaan, das een stap terug... HM2 is op zich een oerdegelijke machine alleen qua maat gewicht, accuratesse wel een mega verschil met de Hammer A3-31. Die 2 kun je al niet vergelijken, daar zitten een paar klassen tussen nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
@antwerpenpjvan ik zag op de foto dat je ook een Dewalt zaagtafel hebt?! Mijn twijfel / vraag over de afstemming van de machines berust op wat stadswerkplaats ervaring: de zaagtafel is een heeft een roltafel waarmee je 3m lange planken een rechte kant kunt geven (heeft vast een technische term), natuurlijk kun je als het één rechte kant heeft oneindig lange planken schulpen maar ok. De vlakbank is zo'n grote SCM waar je die plank van 3m ook weer goed over kunt halen, zelfde voor de vandiktebank.

Nu krijg ik straks een kleine garage / werkplaats waar de zaagtafel natuurlijk in komt, sowieso te klein voor hele grote projecten zoals m'n ovale tafel, maar groot genoeg voor een boekenkast van 2m hoog of zo. Die planken kan ik schulpen maar nog niet vlakken :) lukt dat met jouw Scheppach vvd? Misschien moet ik die dan maar van jou overnemen ipv voor de Jet gaan, gezien mijn nog meer beperkte ruimte.

De discussie volgend is het wel heel makkelijk om het budget steeds naar boven op te rekken, ook een persoonlijke valkuil, pas op :p Overigens had ik ook al even gekeken bij een tweedehands SCM vvd voor 2300e, ontzettend mooi ding maar ja... Groot en duur. Succes, ik blijf volgen :)
Als de hm2 te koop komt zal ik aan je denken! Al is het best een afstand naar Nijmegen...

twee meter lang is al best een uitdaging vind ik. Ik merk dat het lukt met vloerdelen, maar het is belangrijk om erg zorgvuldig te zijn om het haaks te krijgen over de hele lengte.
Kortere dikkere stukken gaan uitstekend op de hm2. Het onderstel van de zaagtafel heb ik gemaakt op de vlakbank van samengestelde vloerdelen en ook bureaupoten (3 planken dik). En dat gaat uitstekend!

Maar een eiken tafelblad van 2,5 meter wil ik op termijn ook kunnen...

je waarschuwing om het budget constant op te hogen is terecht. Zeker als je het terug rekent over 20-40 jaar.

je hoort het Scheppie al doen hè. Een Hammer a3 41 met elektrische aandrijving (wat is dat???), want over 40 jaar kost het niets.
Helaas kan ik die niet kwijt en heel eerlijk, het is ook niet nodig. Beetje hobbyen en soms mooie dingen maken. Maar de VVD zal ook weken stilstaan bij gebrek aan tijd en project.

Een A31 is voor mij waarschijnlijk ook niet nodig maar @klusrob heeft me uitgenodigd om langs te komen en de zijne te bekijken, dus ik sluit niet uit dat dat toch gaat gebeuren... 😅
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Mocht je de optie hebben, voor honderd tot tweehonderd euro heb je een elektrische lier die je aan het plafond kunt monteren. Zo heb ik hem van de aanhanger op de grond getild, met sjorbanden onder de machine door.
Voor iets meer heb je een verrijdbare heftafel. Die zijn ook handig met uitladen en je kunt van alles gelijk door je werkplaats naar zijn plek rijden.
Met een (verwijderbare) houten plaat erop heb je een verrijdbare mft. Misschien ook een overweging als je voor lange termijn gaat.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Voor iets meer heb je een verrijdbare heftafel. Die zijn ook handig met uitladen en je kunt van alles gelijk door je werkplaats naar zijn plek rijden.
Met een (verwijderbare) houten plaat erop heb je een verrijdbare mft. Misschien ook een overweging als je voor lange termijn gaat.
Met een heftafel houd je toch altij het laatste stuk over wat je nog moet zakken of zijn er ook die tot bijna 0 gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Als de hm2 te koop komt zal ik aan je denken! Al is het best een afstand naar Nijmegen...

twee meter lang is al best een uitdaging vind ik. Ik merk dat het lukt met vloerdelen, maar het is belangrijk om erg zorgvuldig te zijn om het haaks te krijgen over de hele lengte.
Kortere dikkere stukken gaan uitstekend op de hm2. Het onderstel van de zaagtafel heb ik gemaakt op de vlakbank van samengestelde vloerdelen en ook bureaupoten (3 planken dik). En dat gaat uitstekend!

Maar een eiken tafelblad van 2,5 meter wil ik op termijn ook kunnen...

je waarschuwing om het budget constant op te hogen is terecht. Zeker als je het terug rekent over 20-40 jaar.

je hoort het Scheppie al doen hè. Een Hammer a3 41 met elektrische aandrijving (wat is dat???), want over 40 jaar kost het niets.
Helaas kan ik die niet kwijt en heel eerlijk, het is ook niet nodig. Beetje hobbyen en soms mooie dingen maken. Maar de VVD zal ook weken stilstaan bij gebrek aan tijd en project.

Een A31 is voor mij waarschijnlijk ook niet nodig maar @klusrob heeft me uitgenodigd om langs te komen en de zijne te bekijken, dus ik sluit niet uit dat dat toch gaat gebeuren... 😅
Nee geen Hammer met elektrische aandrijving, een Felder met elektrische digitale hoogteverstelling..... denk iets van 8000 euro maar dat is maar 200 euro per jaar in de komende 40 jaar of wel 16.67 euro per maand.
 

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Nee geen Hammer met elektrische aandrijving, een Felder met elektrische digitale hoogteverstelling..... denk iets van 8000 euro maar dat is maar 200 euro per jaar in de komende 40 jaar of wel 16.67 euro per maand.
Haha, ja, dat gaat echt niet gebeuren... Mijn vaardigheden rechtvaardigen dergelijk gereedschap niet... 😅
En het resultaat van de meubels ook niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.