Hallo allemaal,
De klos waar ik het meest tegenop zag heb ik nu op een haar na klaar. Het was de steun in een binnenhoek waar allerlei inwendige hoeken en gekromde vlakken zaten die eigenlijk niet machinaal waren te vormen. Dus met hamer en beitels aan de slag. Ik had wel een set Kirschen beitels bij Baptist gekocht en het bleek dat die scherp genoeg waren om door de keiharde ringen van het hout te komen. Maar op de kopse kant bewerken ging zelfs hiermee moeizaam, Toch een mooi resultaat bereikt, alleen de gleufjes aan de voorzijde waren bijna niet strak te krijgen. Maar ja, die zie je alleen maar van onderaf.
Nog een bijna-disaster voorkomen omdat ik de kleine inkeping en ronding aan de bovenzijde van de klos, eerst aan de onderzijde had gemaakt. Oerstom, maar gelukkig kom ik de grote boog aan de onderzijde zodanig vormgeven dat de fout helemaal verdween. Hoe makkelijk is het om een uniek stuk hout te verprutsen. Ik was me kapot geschrokken.
Hieronder een paar foto's. Morgenochtend nog gleufjes en vierkantjes aan de zijkanten en dan kan hij in de muur.
groeten,
Gijsbert

en het origineel was voor het grootste deel gecomposteerd.