Van harte gefeliciteerd! De prijsuitreiking van de december challenge

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.377
706
Moordrecht
Ik plaats zelf ook heel weinig op het forum. Komt met name omdat het best veel tijd kost om foto's te maken, tekst erbij en daarna het plaatsen. Verder zijn de aantal reacties en views best beperkt dus dan vraag je je wel is af voor wie je het nu eigenlijk doet. Ik heb het idee dat er 10 jaar geleden er wel meer werd geplaatst en dat het nu toch een beetje stervende is maar (hopelijk) heb ik het mis.
#ranton

Als je het voor de views doet, dan moet je het idd niet doen, ik denk dat dat tegelijkertijd hèt probleem is van deze tijd. Het is "stervende" omdat men vindt dat men te weinig aandacht krijgt. Voor wie doe je het? Voor die andere 30K leden, die er iets van zouden kunnen leren. Ik vind het persoonlijk jammer dat je niets plaatst, Lars, het maakt juist dat deze gemeenschap levend wordt gehouden en het individualisme geen hoogtij viert.

En zoveel tijd kost het nu ook weer niet, ff je telefoon tevoorschijn halen een een fotootje tussendoor maken kost hooguit 30 seconden en een post maken kost je 10 minuten. Ik tik altijd de tekst op de laptop (want kan veel sneller tikken op een toetsenbord, plaats de boel, open daarna het forum op mn telefoon en plaats de foto's erbij. Anders duurt het mij ook te lang. Niemand verwacht studiokwaliteit foto's en niemand verwacht hele epistels aan tekst. Liever niet zelfs (spreek voor mezelf), want dat leidt af van het eigenlijk werk.

#rantoff

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
566
868
Zuid West Drenthe
In de steeds verder digitaliserende maatschappij is dit forum een oase van kennis en ervaring op het gebied van hout.
Met een enorm aantal dagelijkse bezoekers bereik je meer mensen dan iedereen altijd merkt.
De reactie's zijn soms heel beperkt, maar het aantal meelezers kan weer enorm zijn.
Daarnaast is het ook één groot naslagwerk, jaren later kun je hier nog info vinden over een specifiek onderwerp.

Wat betreft foto's maken heb ik een oude nog goede camera in mijn werkplaats liggen waar ik af en toe een foto mee maak.
Wanneer ik er aan toe ben leeg ik het kaartje op mijn laptop en kan het gedeeld worden.
Het gebeurt mij regelmatig dat ik zo diep verzonken ben in mijn werk dat ik de foto's vergeet.
En dat is ook prima want niet het hoofddoel.
Filmen doe ik af en toe, maar vraagt veel meer voorbereiding en nabewerking.
Als ik zie hoeveel info mensen uit bijvoorbeeld youtube halen heeft het wel meerwaarde om kennis vast te leggen in beeld en tekst om het beschikbaar te maken en houden.

Dus blijf vooral schrijven, filmen en fotograferen.
Er is altijd wel iemand mee geholpen, als het vandaag niet is dan wel volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.344
1.977
Terkaple
www.woodworking.nl
Aansluitend op Ruben houtklusser, als we meer posten over onze werkstukken, stimuleren we anderen ook om dat te doen en wordt het forum alleen maar leuker. Over bezoek heeft het forum niks te klagen, maar in het verleden werden wel meer werkstukken gepost. Ik moet eerlijk toegeven dat dat ook voor mezelf geldt....tijd voor verbetering!

jaap

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
396
210
‘s-Hertogenbosch
Mij is wel opgevallen dat een post waar reacties op komen meer stimuleren om te posten, daarom probeer ik minimaal te reageren op wat ik lees….. het gaat dan niet over de klikjes maar eerder om te zeggen ga zo door 👍🏼

• Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.