Van harte gefeliciteerd! De prijsuitreiking van de december challenge

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.131
Gaanderen
Mooi boek over boxes. Mijn vrouw keek net nog even in de bus en daar zat nog een envelop in met het boek over Japans gereedschap. Bedankt Jaap.

Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.504
345
Torhout, België
Welk boek over kistjes hebben jullie ontvangen? Altijd handig om af te kunnen gaan op een betrouwbare review. Bij boeken over houtbewerking is het soms een gok. Is het toevallig 1 van deze?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.340
1.972
Terkaple
www.woodworking.nl
Alle 3 de winnaars heb ik het boek Making better boxes van Matt Kenney en het standaardwerk van Toshio Odate Japanese Woodworking Tools, their spirit and use, gestuurd.
Leek me een mooie mix tussen moderne kistjes en tradioneel gereedschap.

Het zou mooi zijn om een challenge te organiseren met wat meer deelnemers. Het aantal bezoekers op het forum is gewoon erg goed, het aantal ingeschreven forummers groeit elke dag richting de 33 duizend. Dat betekend in 2024 ongeveer duizend nieuwe forummers er bij.

Wat voor Challenge moet er georganiseerd worden om wat meer forummers mee te laten doen?

jaap

• Leuk
Waarderingen: Rizz

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.131
Gaanderen
Jaap, ik wilde het hier met je over hebben. Misschien is het iets om het op te hangen aan een goed doel.
Schot voor de boeg: iedereen maakt een sierraaddoosje voor een ring. Maatvoering wordt opgegeven door de jury. Dan proberen om er regionale/nationale aandacht voor te krijgen in de media. Vanzelfsprekend zijn ideeën zeer welkom. Verkoop vaste prijs of veilen. Er zit een hele hoop werk en voorbereiding in. Ook is het fijn als er forummers zijn die contacten hebben met media en/of reclame die hierbij zouden willen adviseren/meedoen.

Ook geheel andere ideeën zijn welkom.

Misschien moeten we hier een nieuw topic voor maken.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.131
Gaanderen
Welk boek over kistjes hebben jullie ontvangen? Altijd handig om af te kunnen gaan op een betrouwbare review. Bij boeken over houtbewerking is het soms een gok. Is het toevallig 1 van deze?
Ik zou ook nog het boek boxes van Andrew Crawfort willen adviseren. Daar staan duidelijk andere technieken beschreven. Zowel #Jaap als ikzelf hebben bij deze schrijver een cursus gevolgd. Ik wil de cursus best aanraden maar er zitten hoge kosten aanvast. Vliegen autohuur en hotel, natuurlijk ook de cursus zelf.20241220_114235.jpg

• Leuk
Waarderingen: Henk H en BossyRangs

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
565
866
Zuid West Drenthe
Wat voor Challenge moet er georganiseerd worden om wat meer forummers mee te laten doen?

jaap

Vind het wel een mooie uitdaging iets te maken onder vergelijkbare condities en te zien waar iedereen mee komt, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zo druk zijn met bestaande projecten dat ze geen tijd over houden voor een extra project welke voldoet aan de gestelde eisen.
Zitten dus 2 kanten aan de uitdaging.
Misschien nog een vrije categorie zonder al te veel voorwaarden?
@Wim Kluck zijn idee om het ergens aan te koppelen kan zeer motiverend werken.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.131
Gaanderen
Vind het wel een mooie uitdaging iets te maken onder vergelijkbare condities en te zien waar iedereen mee komt, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zo druk zijn met bestaande projecten dat ze geen tijd over houden voor een extra project welke voldoet aan de gestelde eisen.
Zitten dus 2 kanten aan de uitdaging.
Misschien nog een vrije categorie zonder al te veel voorwaarden?
@Wim Kluck zijn idee om het ergens aan te koppelen kan zeer motiverend werken.
Er zaten aan de vrije categorie van dit jaar geen voorwaarden. Alleen dat het recent gemaakt moest zijn.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.373
698
Moordrecht

jaap
Ik denk dat er heel veel mensen hier zitten die niet het zelfvertrouwen hebben om mee te doen. Ik word langzaam beter, maar dit had ik niet verwacht. Je bouwsels aan de wereld tonen is echt wel een stap. Nog meer uitdragen dat het echt niet uitmaakt wat je doet, laat het zien, iedereen leert daarvan. Laat je onzekerheid varen, we zijn allemaal ergens begonnen.

• Leuk
Waarderingen: BossyRangs en John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
383
207
‘s-Hertogenbosch
Aan een Challenge of uitdaging meedoen is zeker leuk. Zeker als je je eigen interpretatie kunt geven aan een eisen pakket.
Alleen heb ik m’n vraagtekens bij de te stellen criteria.
Als de afmetingen aan gaat geven bijvoorbeeld ( LxBxH) zal het voor een draaier niet mee gaan vallen om maar enigszins kans te maken.
Bij de afgelopen challenge is mij opgevallen dat het gedraaide wel beoordeeld is maar het geschaafde toch beter in de smaak viel……..
Misschien dat er verschillende categorieën komen met één uitgangspunt…

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.