Hoei, al een tijd geen update meer geplaatst hier. Welnu:
Na de mobiele werkbanken werd het tijd voor het volgende deel van het project. Een 'miter station' annex systainer opslag, naar eigen ontwerp. Ontwerp getekend in Fusion, de corpussen van 18mm berken multiplex en de lades van populier. Alles op maat laten zagen en zo staat dan heel de garage weer vol.
De tips uit
dit onderwerp gevolgd en dan staat er binnen mum van tijd een corpus in elkaar. Het werkblad (zelfde als van de mobiele werkbanken) had ik eerder al gekocht en overmaats laten zagen bij de Hornbach (toen je daar nog gewoon een half uur in de rij mocht wachten tot iemand een plaat MDF tot lucifers had laten verzagen...) Ik denk dat het zaagblad aan een slijpbeurtje toe was, zie de randen die compleet verbrand zijn.
Snel hetzelfde kunstje nog een keer doen en dan heb je ineens iets wat er al behoorlijk tof uit ziet.
En toen.... kwam er nog een kleine aap uit de mouw (ik wist wel dat die er in zat). De metselaar die ooit 50 jaar geleden de schuur uitgebouwd heeft tot garage heeft de twee delen van de binnenmuur niet exact in 1 lijn weten te krijgen, en dat is mij bij het plaatsen van de isolatie ook niet helemaal gelukt. Gevolg? Er zit een knik in de muur op de plaats waar de oude zijwand gestaan heeft. Kijk maar:
De twee delen staan in 1 lijn, de achterste op de foto staat vrijwel tegen de muur, de voorste... Naja, dat zien jullie zelf. Gelukkig had ik ruim voldoende overhang en overmaat gerekend, dus de bladen netjes uitgelijnd en vervolgens met een afstandhoudertje een streepje langs de muur gezet en dat uitgezaagd. Resultaat: een stuk beter!
Daarna de voorkant van alledrie de bladen nog op maat gemaakt en twee kepen er uit gehaald zodat de zaag de volledige hoek kan maken.
Toen alles op hoogte stellen, dat was nog geen eenvoudig klusje in je eentje, met een zaagmachine van 32 kg er op. Uiteindelijk met een combinatie van de kruislaser, 3 waterpassen en een hoop gepruts alles op de juiste hoogte gekregen. De ongelijke vloer hielp hier zeker niet mee maar het is gelukt! Wel kwam ik er achter dat het werkblad van 40mm in werkelijkheid varieert tussen de grofweg 38 en 42. En je dan maar afvragen waarom de laserlijn aan de ene kant door het blad precies doormidden gesneden wordt en aan de andere kant een paar mm hoger of lager uitkomt. Lekker gewerkt meneer Hornbach...
De gleuven voor de T-track en het meetlint frezen was eigenlijk een fluitje van een cent. Wel moest ik de stopblokken die ik uiteindelijk gevonden had een beetje modificeren om ze te laten passen, deze waren origineel niet voor M8 track gemaakt maar ze zijn van POM dus dat heb je met een vijl en een beetje ellebogenvet zo voor elkaar.