Van garage naar werkplaats

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Mooie werkplaats heb je gekregen!
Ik ben een beetje jaloers 😇
Thanks! Gekregen is niet helemaal het goede woord denk ik ;-)
Nu nog tijd vinden om er ook mooie dingen in te maken (al heb ik onlangs wel een kissie gemaakt)
Als de zolder af is zou er tijd moeten vrijkomen. Wie weet. Ik wil ook nog wat dingenin de werkplaats aanpakken:

  • Stofafzuiging beter organiseren (evt met automatische blastgates), in ieder geval die hoek wat beter organiseren.
  • Zaagtafel op verrijdbaar onderstel
  • Freestafel inbouwen in zaagtafel
  • Andere voet maken voor de kolomboormachine
  • Houtrek anders organiseren (kleinere stukken passen er nu niet in)
Ach, zo blijft men bezig, het werken aan de werkplaats is voor mij ook onderdeel van de hobby.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Het houdt je in ieder geval van de straat en je kunt geen kattenkwaad uithalen!😛
Maar alle gekheid op een stokje, het ziet er prima uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

QPO67

Actieve deelnemer
13 apr 2021
60
13
Zuid Holland
JochemK, met plezier je post gelezen en mijn complimenten ziet er TOP uit.

Zie dat je ook uit het Westland komt, dus mocht je een keer een 'kopje .... schroeven' willen lenen !!

Gr,

Wim
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Inmiddels nog weer een paar upgrades gedaan aan m'n werkplaats.

Ik had dit gemaakt:

2022-01-04 20.41.55.jpg
De zaagtafel op een verrijdbaar onderstel en de geleider van de zaag kon doorlopen tot waar de frees zit.


2021-12-30 14.58.12.jpg
Ook nog een 'ingebouwde' uitvoertafel.

Het nadeel was dat het allemaal erg veel ruimte in beslag nam, en als ik iets wilde zagen kon ik niet meer rondlopen.

Dus dat ding in twee stukken gezaagd en dat werkt een stuk fijner. Het blad is vrijwel even hoog als de twee mobiele werkbanken dus ik kan 1 van die twee als uitvoertafel gebruiken.

2022-06-18 17.45.21.jpg

Maandag haal ik materiaal op om een zelfde soort los karretje te maken voor de frees, dan kan ik ook die gebruiken als uitvoertafel als ik wil.

De afgelopen 2 dagen een kastje voor de verschillende boormachines in elkaar geknutseld.
Heeft niks gekost want het is volledig uit restmateriaal gemaakt.

2022-08-26 20.36.35.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne en Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.