dank
op die pagina staat onderaan een versie met deeldraad
omwille van de hoge samentrekkingskracht van 2 delen geef ik daaraan de voorkeur
dank
Als dank voor de vele reacties en goede raad lijkt het me evident dat ik even een update geef.
Omdat mijn ontwerp inderdaad (sterk) geïnspireerd werd door het werk van Filip Janssens, heb ik daar even naar prijzen nagevraagd. Een standaard ontwerp in de Flex serie zou uiteindelijk net onder de 6000 euro komen. Ik heb zelfs niet meer gevraagd naar de prijs voor een gepersonaliseerd ontwerp...
De uiteindelijke beslissing is dus dat we iets gaan samenstellen op basis van de Ikea kastjes. Als je rekening houdt met de prijs en het werk om zelf een corpus te maken, blijkt al snel dat het niet loont om het zelf te doen. En zoals door een aantal onder jullie gesuggereerd: er valt nog genoeg te doen voor de afwerking.
Super tip. Ik heb al eens met een kopieerfrees nieuwe frontjes gemaakt voor Ikea kasten. Wist wel niet dat je de scharnieren apart kon kopen bij Ikea.Een wijze beslissing denk ik. Nog even een tip: als je veel dezelfde maten van de kastjes gaat gebruiken en zelf de deurtjes wilt gaan maken dan loont het om 1 deurtje bij de Ikea mee te bestellen. Je kan daar de maten voor de scharnieren ed. van overnemen. ik zou overwegen om ook de scharnieren (Blum) bij de Ikea mee te bestellen. Dit zelfde geldt voor eventuele ladefronten.
als je ander hang- en sluitwerk gaat gebruiken dan is dit natuurlijk een waardeloze tip
In dat geval nog een aanvullende tip . Als je op de website van Ikea de keukendesigner gebruikt en ook even een frontje er bij doet dan zie je in de materiaallijst precies welke scharnieren je nodig hebt en wat de Ikea nummers daar van zijn. Er staat Ikea op de scharnieren maar het zijn gewoon Blum scharnieren die zeer goed bij te stellen zijn.Super tip. Ik heb al eens met een kopieerfrees nieuwe frontjes gemaakt voor Ikea kasten. Wist wel niet dat je de scharnieren apart kon kopen bij Ikea.
Ik vindt de standaard prijs eigenlijk nog wel meevallen..... maatwerk zal minstens 2x de prijs zijn geweest schat ik zo.Omdat mijn ontwerp inderdaad (sterk) geïnspireerd werd door het werk van Filip Janssens, heb ik daar even naar prijzen nagevraagd. Een standaard ontwerp in de Flex serie zou uiteindelijk net onder de 6000 euro komen. Ik heb zelfs niet meer gevraagd naar de prijs voor een gepersonaliseerd ontwerp...
De uiteindelijke beslissing is dus dat we iets gaan samenstellen op basis van de Ikea kastjes.
zijn dat ook blum'ekes ?Ik bestel ze meestal ook in Duitsland.
Hier bestel ik ze meestal.dat ook blum'ekes
20 % beterkoop dan bij mijn standaardleverancierHier bestel ik ze meestal.
Goede tip, scheelt flink! Het "met veer" betekent dat het softclose is?Hier bestel ik ze meestal.
Nee, let daar goed bij op ! Die fout heb ik 1 keer gemaakt... Blum kent versies met en zonder zelfsluiting.Goede tip, scheelt flink! Het "met veer" betekent dat het softclose is?
Heb je hier ook ervaring met de lades/ladegeleiders?
100 punten !!!Dus als ik het goed begrijp zijn dit de zachtsluitende en niet de vingerkostende scharnieren?
beschlaege-online - CLIP top BLUMOTION Standardscharnier 110°, hochgekröpft, mit Feder, Topf: Schrauben (beschlaege-online.de)