Met een CNC . Dit soort verbindingen is wel met de hand te maken maar daar niet voor bedacht. Het is gericht op massaproductie.kan je laten weten hoe je de gaten daarvoor boort / die plaatst ?
Met een CNC . Dit soort verbindingen is wel met de hand te maken maar daar niet voor bedacht. Het is gericht op massaproductie.kan je laten weten hoe je de gaten daarvoor boort / die plaatst ?
mogen we weten welke prijzen je aangeboden krijgt ?Als ik er nog eens goed over nadenk, lijkt het me beter om een offerte te vragen aan een vakman en de kast te laten maken.
daarvoor heb je een mooi machineparkAfhankelijk van de afwerking (gespoten is wat strakker) schat ik in de huidige markt zo'n €10-15k.
komt als een nieuwe uitdaging overDat is vrij eenvoudig
Wauw, ik vind dit wel tof met een soort gradient in kast-type! Thanks voor de inspiratie en het uurtje mezelf verliezen in mooie ontwerpen!Kijk anders ook gewoon vanuit een wat meer technische benadering naar hoe Filip Janssen zijn kasten maakt (ik neem aan dat dat de inspiratie is).
Die mening deel ik absoluut niet. Inmiddels staat er al een mooi voorbeeld van Filip Janssen in deze post, maar ikzelf maak al jarenlang meubels / wandkasten waarbij de combinatie van plaatmateriaal en massief hout (voornamelijk eiken en rubberwood) een prachtig samenspel vormt.En ook zo'n combinatie van plaatmateriaal/MDF en massief is niet zo handig en logisch.
In mijn geval is het een kast in een kantoorruimte. Juist die gaatjes zijn dat wel handig. Alhoewel de afwezigheid van gaatjes wellicht ook een excuus is om een mooie festool frees met liniaal met gaten te kopen. Maar ik twijfel wel een beetje. Als ik te veel moet verzagen, is de winst ook wel weer weg.Ik lees het wel vaker ... maar vind er het mijne van ... IKEA kasten gebruiken als basis voor kasten.
Kan iemand mij uitleggen wat de winst hiervan is ? Een basis corpus (2 zijwanden, boven- en onderpaneel en achterwand) heb je toch in no-time gemaakt ?? Maar dan wél van een goede kwaliteit plaatmateriaal en zonder die 100 miljoen gaatjes in de zijwanden... Of ben ik hier te kort door de bocht ...
Misschien. Maar de fijnhouthandel 3Eur per paneel.De houthandel vraagt 55 EUR/uur voor het zaagwerk.
kan je die metod kasten van ikea ook zonder fronten kopen ofniet?
interessante info over ikeaDat kan ja. Ik ben er zelf ook mee bezig. In principe kan je er alle kanten mee op. Stukje smaller maken, stukje minder diep (gebruik je de rijboringen als mal) et cetera. Juist met name om die rijboringen vind ik interessant.
mijn kennis opbouwend had ik een festool-liniaal van 300 cm ZONDER gaten gekochtAlhoewel de afwezigheid van gaatjes wellicht ook een excuus is om een mooie festool frees met liniaal met gaten te kopen.
dat er een 'lange' lr32-rail is, weet ik maar al te goedNu is er een lange liniaal voor de lr 32 mijn versie met nog de oude fs rail is 108 cm.