De herfst is nu lekker bezig, en de dagen hebben niet veel licht meer. Gelukkig gaat het nog steeds goed. Ik ben nu lekker bezig met het dak. al heb ik wel meer hinder van die vervelende zwaartekracht. Ladder op met schroefmachine, balkje rolmaat en potlood. allemaal dingen die vallen. Maar de oplossing vond ik op een rommelmarkt en voor maar 50 cent heb ik daar een echte leren timmermans gereedschapgordel gevonden. Een vriend had nog een leren buidel voor spijkers/schroeven. Nu lijk ik dus echt op een timmerman! Het sterk verdroogde leer heb ik met lijnolie weer soepel gekregen. tip op internet was een beetje azijn door de lijnolie te doen, maar ik vond dat niet echt nodig. (stinkt ook)
Er gaan ook wel dingen mis, zoals de h o h afstand van de osb3 plaatjes is dus 59 cm en ik heb de dakgording op 60cm
maar ach, denk ik dan, tis een dak niemand loopt er op en ik ga het echt niet overdoen. Nu ben ik aan het onderzoeken hoe en wat over epdm, laatste idee is om banen te verlijmen, want het dak is ook 6 hoekig en op de internet sites kan ik alleen rechthoeken bestellen.
Lijmen kan ook pas als de temperatuur boven de +-8 graden is. Ik wil de 1.3mm variant epdm, denk ik.
viz in Blender3d
Binnenkort komt dak deel 2. Dan de boel een beetje in de bouwzeilen vast sjorren, en een beetje storm proof maken. ik heb al een paar vloerplaten gehaald en daarop kan ik dan mn werkbankje en een werk hoekje bouwen.
. Kan ik lekker rustig de winter door al die dak details afwerken. jeeuh..