Tips/materiaalkeuze voor eerste meubel: zwevende TV kast

Jan ARTC132

Actieve deelnemer
6 dec 2017
132
17
Haarlemmermeer
Een beetje off-topic maar hopelijk geen probleem en ook leerzaam voor de rest:

Interessant te lezen dat jullie (professioneel?) zoveel mogelijk deuvels gebruiken. Een domino is voor mij als hobbyist te duur en voor een lage kast op zolder van 18mm multiplex, twijfel ik tussen de aanschaf van een goede deuvel mal van bv JessEM of toch een Makita lamello frees. Is er een specifieke reden waarom jullie deuvels gebruiken en gebruiken jullie dan een specifieke houtsoort? Ik wist bv niet dat deuvels oa in eik, acasia en beuk verkrijgbaar zijn.
Wij kiezen altijd voor beuken deuvels. De reden hiervoor is dat bij ons alles op een CNC wordt geboord. Lamello's vereisen wat meer arbeid bij het monteren (gelijk houden van onderdelen). Een deuvel dient perfect op zijn plaats te worden geboord, maar daardoor is er ook geen ongelijkheid mogelijk. Kastrompen worden vervolgens op een corpuspers in elkaar gezet. Dit is gezien het volume bij ons (interieurbouwbedrijf met ca. 40 man) de meest efficiënte oplossing. Voor privé / kleinschalig gebruik is een lamello prima en biedt wat meer vrijheid om te smokkelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi en ZotVanHout

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik las laatst geloof ik dat je nog op zoek was naar een boormal voor deuvels?

Is dit wat?

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.