Tesla - laadpaal - Tesla Wall Connector (TWC)

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.931
2.856
Klein-Brabant, Vlaanderen
🤞

Op goed vallen uit, want een houtforum is niet direct voor elektriciteit bedoeld.

1/ Beste Tesla-bezitters, hebben jullie thuis een TWC ?
Zo ja, op welke automaat staat die ? Bv 4P 32A
Zo ja, hoeveel vermogen neemt de wagen op ? Bv 11 kW of 22 kW

2/ De aansluiting in VL
Als ik me goed ingelezen heb, dan is dit nodig;
1 - een exclusieve verliesstroomschakelaar 30 mA
2 - een exclusieve automaat, bv 4P 32A
3 - een TWC (uiteraard)

Bedankt, jongens (en meisjes)

⛽

jorisvh

Post veel
Geen Tesla en ook geen TWC maar de wet van Ohm geldt zelfs voor Elon Musk 😉.

Laadpaal zou ik steeds aansluiten op 4P32, zodat theoretisch tot 3x32A geladen kan worden, dus 3x230x32=22kW.
Als het BE is, is het zeer raadzaam de instellingen wagen en/of laadpaal in te stellen met het capaciteitstarief in het achterhoofd.

Ik heb zelf een 3x32A laadpaal gebouwd die voorlopig enkel gebruikt wordt voor een EV die op 1 fase laadt. Als de zon schijnt, trekt die tot 32A ~ 7,4kW.
Maar ik beperk het vermogen uit het net tot ~4KW vermits dat mijn capaciteitspiek is (bepaald door biefstuk friet en niet door mijn houtbewerkingsmachinerie 😉).

Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.013
1.369
Riemst
Wat is de capaciteit van je huisaansluiting? Als die 3 x 25 A is, kan je geen 32 A laadpaal zetten.
Capaciteitstarief is 50 euro/Kw piek. 22 Kw laden loopt dus flink in de papieren.
Al heb je een aansluiting van 32 A, dan moet je nog rekening houden met overige verbruikers. Die moeten ook stroom krijgen. Mogelijk heeft Tesla een systeem dat het vermogen van de laadpaal beperkt als er andere verbruikers ingeschakeld worden. Dan moet er wel een vermogenmeter extra in het bord geplaatst worden. De differentieel moet normaal gezien type B zijn (ongevoelig voor gelijkstroomcomponent).

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.