Stofafzuiging upgrade met cycloon en fijnstoffilter

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
49
20
Gilze (NB)
@jorisvh erg bedankt voor het uitgebreide verslag. ik heb de gisteren en vandaag exact dezelfde upgrade gedaan (nou ja, startend van hbm 200 maar dat is volgens mij dezelfde machine) en jouw verslag was daarbij erg nuttig en zeer goed te volgen. dank!

jorisvh

Post veel
ha, leuk om te horen dat het van nut was.
mogen we een foto?

ik denk dat al die 2pk afzuigers inderdaad uit dezelfde stal komen, of minstens heel gelijkaardig gebouwd zijn.
de mijne draait nog naar volle tevredenheid.
ondertussen wel aangevuld met een fijnstoffilter van Kor.
moest ik het opnieuw doen, ik zou er toch een groter vat onder proberen zetten want bij schaven moet ik wel erg vaak legen. al een paar keer vergeten en de cycloon tot de nok gevuld waardoor alles alsnog in de zak onder het filter eindigt 🙄.

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
49
20
Gilze (NB)
bij deze een foto. hij staat niet heel netjes, maar het is goed genoeg voor nu (ik heb het buitenhokje hergebruikt wat ik al eens eerder had gemaakt, en wil er nu niet meer tijd aan besteden). het fijnstoffilter is eigenlijk onzin nu de afzuiging buiten staat, maar ik wilde flexibiliteit behouden. ik ben voor de XL-60M cycloon combi van cycloonfilters.nl gegaan, maar had nog wel wat groter gekund. flintstone contraptie voor het legen moet nog even gemaakt.

1761162005776.png

• Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.