Steltman Stoel

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Dus eerst eens proberen maken met goedkoop vuren uit de Gamma en dan voor echt met beter hout.
Voor dat soort klussen gebruik ik vaak pallethout, is nog goedkoper 😎. Vooral aan pallets waar metselstenen of bestrating op hebben gestaan zitten mooie balkjes, mits je ze goed spijkervrij maakt en het niet erg vindt dat er wat spijkergaten in je testwerkstukken zitten. En handels in bouwmaterialen en bestrating hebben er vaak een hoop liggen waar ze graag vanaf willen.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Dus eerst eens proberen maken met goedkoop vuren uit de Gamma en dan voor echt met beter hout.
Dat was ik oospronkelijk ook van plan, maar wanneer je de kopse maten in verhouding wilt houden met het origineel moet je rare houtmaten hebben, en zelfs balken verlijmen. Tulpenhout is redelijk gunstig geprijsd, en is ook kops mooi glad te schaven. Met vuren krijg je dat niet zo mooi. Misschien gebruiken om de verbindingen te oefenen, maar zou er denk ik geen stoel van maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Superbra

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
278
116
Wetteren, Belgie
Dat was ik oospronkelijk ook van plan, maar wanneer je de kopse maten in verhouding wilt houden met het origineel moet je rare houtmaten hebben, en zelfs balken verlijmen. Tulpenhout is redelijk gunstig geprijsd, en is ook kops mooi glad te schaven. Met vuren krijg je dat niet zo mooi. Misschien gebruiken om de verbindingen te oefenen, maar zou er denk ik geen stoel van maken.
Bedankt voor de tip
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.