Snijplankje

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Wat ik gemerkt heb is dat mensen niet zien wat voor werk er in zo’n plank zit. De “normale” mens gaat het liefst naar Ikea en koopt daar voor 5 of 6 euro een bamboe plank die na 2 maanden krom trekt en gooien ze weg. Helaas leven we in een consumeer wereld en daar lijdt oa de handarbeid wereld onder
Ik loop achter zie ik, maar toch een reactie:
die IKEA planken van inderdaad een paar euro zijn niet eens slecht (kromtrekken herken ik niet, ook niet na 5 jaar, uit elkaar vallen deden eerdere houten planken wél maar die van bamboe niet). Wat ik daarmee wil zeggen?
Dat het voor het gebruik dus niet nodig is om >100 euro uit te geven. Ik vind die hier getoond worden erg mooi, en dát moet dan de reden voor aanschaf zijn.
O ja, en qua duurzaamheid is bamboe natuurlijk best een aardig materiaal; het groeit erg snel en gaat nog best lang mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik had nog stukjes over voor een klein plankje en heb er eentje als kaasplank gemaakt als cadeautje voor een collega-houtbewerking dichtbij die altijd heel behulpzaam is. Jammere is dat hij altijd voor anderen werkt (en zijn gezin) en nooit voor zichzelf. Met wat nootjes, kaas en dadels erbij kan hij even een momentje voor zichzelf pakken :).

20211217_130745.jpg
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Ik loop achter zie ik, maar toch een reactie:
die IKEA planken van inderdaad een paar euro zijn niet eens slecht (kromtrekken herken ik niet, ook niet na 5 jaar, uit elkaar vallen deden eerdere houten planken wél maar die van bamboe niet). Wat ik daarmee wil zeggen?
Dat het voor het gebruik dus niet nodig is om >100 euro uit te geven. Ik vind die hier getoond worden erg mooi, en dát moet dan de reden voor aanschaf zijn.
O ja, en qua duurzaamheid is bamboe natuurlijk best een aardig materiaal; het groeit erg snel en gaat nog best lang mee.
Bamboe is gras🥸
 
  • Haha
Waarderingen: Eric55

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.