Welke?Voorlopig de laatste van dit type snijplanken , dit was de 4e en het veel werk en lastig te doen .
Hard Maple met Amouk heb ik er voor gebruikt .
Deze snijplank ga ik volgende week verkopen voor 225 euro .
Zit wel aardig wat werk in , maar het blijft hobby .
Groeten Willem
Ik ben er alles bij elkaar een paar uur mee bezig geweest, exclusief wachten op het intrekken van olie en het drogen van lijm. En dat is omdat ik nieuw ben. Maar wat kost tegenwoordig een uur loon?Wat ik gemerkt heb is dat mensen niet zien wat voor werk er in zo’n plank zit. De “normale” mens gaat het liefst naar Ikea en koopt daar voor 5 of 6 euro een bamboe plank die na 2 maanden krom trekt en gooien ze weg. Helaas leven we in een consumeer wereld en daar lijdt oa de handarbeid wereld onder
Wat wil je hier mee zeggenIk ben er alles bij elkaar een paar uur mee bezig geweest, exclusief wachten op het intrekken van olie en het drogen van lijm. En dat is omdat ik nieuw ben. Maar wat kost tegenwoordig een uur loon?
Dat als je de werkelijke uren zou berekenen dat een 'vakman' (itt tot massaproductie) ermee bezig is zou rekenen, het onbetaalbaar zou zijn.Wat wil je hier mee zeggen
50 euro per uur is redelijk geloof ik op het moment. Daar komen dan nog jouw materialen, slijtage, investering andere apparatuur, verbruiksmiddelen bij. Als je dat doorrekent dan zal die van @Willempie voor €225,- erg vriendelijk geprijsd zijn.Ik ben er alles bij elkaar een paar uur mee bezig geweest, exclusief wachten op het intrekken van olie en het drogen van lijm. En dat is omdat ik nieuw ben. Maar wat kost tegenwoordig een uur loon?
Voor ik zelf wat met houtbewerking deed heb ik tig jaar geleden deze snijplank gekocht…..
Erg fraai gemaakt en na al die jaren (en flink gebruik) eigenlijk nog in perfecte staat.
Dan is €100 voor gelijmde langshout plankjes, ondanks al het werk en kosten, niet heel realistisch. De hoeveelheid werk is niet altijd een goede maatgever. Om over de inkoop van geschaafd spul in Amsterdam of Arnhem nog maar te zwijgen .
Ja, geld is niet een fantastische manier om waarde uit te drukken. Niet alleen is er marktwerking, maar met alle wetten en globalisering is dat te veel afhankelijk van allerlei factoren die je haast niet allemaal kunt doorrekenen.Er zijn ook mensen die nu 4 ton betalen voor een woning die maanden terug nog maar 2 of 3 ton waard was .