Yep en de grond onder die serre is warmer dan de grond van de grond buiten de serre. Warmte zorgt voor nog snellere verdamping. Of ventileren gaat helpen is maar de vraag.
Dekzeilen op de grond leggen zou ook een test kunnen zijn.
Als dat werkt, zou je onder de klinkers tzt een membraam aan kunnen brengen.
Condens zal je vaak zien neerslaan op het glas, maar het hoeft niet. Als bv de metalen profielen wat kouder zijn dan het glas slaat de condens op het metaal neer, en zie niets (of weinig) op het glas.
Water we kunnen er niet buiten, maar het kan ook een heel vervelend goedje zijn. Het is net zo dwars als ik. Het is het enige materiaal dat uitzet bij vorst. Betekent dus dat als er ergens een klein beetje water zit, en het gaat vriezen dat de kier waardoor het binnen kroop groter wordt.
Ik wilde de foto van de wand boven de serre omdat ik wilde weten of je daar iets aan kan bevestigen om een soort brug/steiger te maken om boven de serre te komen.
Gaat niks worden vrees ik, wand is veel te netjes.
Ik laat mijn zieke brein daar verder over denken, maar een ladder o.i.d. op het glas leggen zie ik niet zitten.
Heb je niet een buurman met een traktor met voorlader? Ikzelf gebruik die om omhoog te komen.
Je kan dan met een (goede!!) verrekijker je dak inspecteren. ( met goede bedoel ik optisch in orde, hij hoeft geen 20x te vergroten)
Mijn huis staat tegen een berg, en ik ga op een stoel zitten boven mijn huis en inspecteer zo mijn dak.
disclaimer: als je in een voorlader gaat staan, zorg dan dat de traktor niet kan kantelen!!!
En laat je niet optillen in de voorlader, maar zet de voorlader daar waar je wezen moet, en klim erin met een ladder. ( ook niet even een stukje hoger of lager! )
Gelukkig werk ik alleen dus kan er nooit iemand aan de joystick van de voorlader komen.