Welk van de twee vragen 'denk je niet' Beide?
Condens kan een behoorlijke plens water geven hoor. ( vraag me niet hoe ik het weet
)
Let wel, ik ben geen expert, maar als ik naar de foto kijk zie ik het volgende.
Die afdichtingslijst heeft bij de rode pijl een duidelijke luchtbel. Volgens mij moet die lijs goed op het glas drukken om geen water door te laten.
De blauwe pijl is soweiso een kritiek punt. Moelijk om het daar dicht te krijgen, maar als daar een druppie water in kan stroomt dat naar beneden en komt er ergens uit.
Bij een plensbui kan dat het effect krijgen wat je hebt met het overhevelen van een emmer water in de andere. Je weet wel dat je even zuigt aan de slang en dat het vanzelf door blijft stromen.
Bij de groene pijl zou water onder die flap kunnen kruipen, en daarna door capilaire werking omhoog kunnen kruipen.
Die groene pijl staat op een willekeurig punt, het is ergens een punt waar een druppie naar binnen zou kunnen.
En de overlappen blijven mij dwars zitten. Als het regent spettert water op. Als het net op kan spetteren in de kier die daar zit, kruipt het vanzelf verder.
Nogmaals, ik ben geen expert, en misschien kunnen kenners mijn ideeën afschieten, maar je moet ergens beginnen dus ik dump maar wat ideeën die ik zelf zou gaan onderzoeken.