wat voordeel hoop je te verkrijgen met dubbelzijdige tape ?Ik weet dat je leer gewoon kan lijmen met witte houtlijm op hout,maar ik wil het proberen met dubbelzijdig tape.
De eerste gedachte is tapijttape, maar dat is tegenwoordig veel dunner dan vroeger en het heeft versterkingsvezels die structuur geven. Je zou moeten proberen of dat doordrukt in het leer.Welke kunnen jullie mij aanbevelen??? en is dit verstandig???
Er zijn ook vellen met dubbelzijdig tape,wel zo makkelijk.De eerste gedachte is tapijttape, maar dat is tegenwoordig veel dunner dan vroeger en het heeft versterkingsvezels die structuur geven. Je zou moeten proberen of dat doordrukt in het leer.
Een ander is 3M 1600T dubbelzijdig plakband. Dit is een tape op basis van een opgeschuimde PE. Het geeft dus extra dikte en veert een beetje. De tape is ook voor buitengebruik geschikt.
Er zijn echter honderden tape basis lijm combinaties, misschien heeft 3M of Tesa een expertise centrum waar je navraag kunt doen.
Het lastige van tape is dat je eerst de tape naadloos moet plakken voor je er het leer op kunt plakken. Een alternatief kunnen transfer lijmen zijn. Je zet dan alleen een lijmlaag zonder drager over op de ondergrond.
Dan zou ik toch eerder aan beender- of vislijm denken dan aan een dz tape. Bij renovaties ben ik wel tapijttape tegengekomen waarmee je de stukken uit het beton trok tijdens het verwijderen.Mischien dat het,mocht het nodig zijn het makkelijker te verwijderen is om eventueel te wisselen van leer.
Kan ik ook wel eens een teststukje van maken,heb nog wel wat beender lijm staan.Dan zou ik toch eerder aan beender- of vislijm denken dan aan een dz tape. Bij renovaties ben ik wel tapijttape tegengekomen waarmee je de stukken uit het beton trok tijdens het verwijderen.