schrijverskistje

Handtools only

Post veel
3 nov 2018
813
866
de buurt van den bosch
Om nog even terug te komen op het lijmen van leer: het kistje wat ik in engeland heb gemaakt is aan de binnenzijde afgewerkt met varkensleer. Eerst werd er dubbelzijdigtape op karton geplakt. Ja, dun tapijttape. Hierop plakten we het leer vouwden het om en op de achterzijde de bovenste centimeter met dubbelzijdigtape. Ook de onderste kant werd aan de achterzijde met een centimeter beplakt. Dan blijft alles gelijk. Hierna plakten we de achterkant vast met Epodex. Nooit van gehoord. Dus ik meteen aan de Google ? Daar kwam uit hondenlijm om de oren te groomen. Daar had de Engelsman weer nooit van gehoord. We hebben er om gelachen. Het is en blijft hetzelfde product. Komt er wat op het leer, laat het dan zitten tot het droog is en trek het eraf. Het is dan een soort rubber. Kijk wel uit als je het uit je lijmnaad wil trekken. De kans is dat je dan alles eruit trekt. Het advies dat ik kreeg is dat je de kleinst mogelijke verpakking moet kopen (houdbaarheid)
De kwast die in de Epodex deksel zit is vrij grof. Moet je dit aanbrengen om een klein oppervlak dan is een schraapstaal een uitkomst.
Bedankt Wim, voor het meedenken maar ik heb inmiddels een testje gedaan met old brown glue(warme lijm)
en dit werkt ook perfect.En met beenderlijm,werkt ook.En witte houtlijm ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.