Natuurlijk heb ik ook naar de foto's zitten kijken.
Je hebt je best hebt gedaan, misschien iets te veel en die handicap is af te leren.
Er is naar mijn mening te veel geslepen, tevens lijkt het met een grove korrel, maar dat door de fotobelichting komen. Er zijn namelijk veel krassen zichtbaar, het mes lijkt mij niet scherp en ik sluit mij aan bij de theorie van de braam. Zeker met agressief slijpen krijg je een stevige braam die afbreekt en juist zorgt voor een stompe punt.
Laat ik zeggen dat ik ook met die micro bevel aan de achterkant van het mes ben begonnen. Ben er van teruggekomen en de reden is dat als je er te veel af haalt een stompe hoek krijgt, in combinatie met die braam krijg je stof.
Een braam kun je makkelijk vinden door met je nagel te voelen aan de achterkant. Haakt die dan heb je een braam (met het slijpen). Als je begint met slijpen heb je die niet. Als je de 30 graden slijpt kun je die al snel krijgen. Stop dan direct met slijpen. Haal de achterkant over de steen, of als de braam heel dun is kun je ook langs een stuk hout gaan. Ga dan verder met de polijst steen of met de leren strop.
Het is mij nog niet duidelijk of je papier, zonder scheuren, kunt snijden. Als dat het geval is heb je het euvel te pakken en dat is een stomp mes.