En ook de locatie van de machine

.
Om een idee te hebben ivm de (on)mogelijkheid: in hoeveel 'delen' kan de machine opgesplitst worden (zowel ivm grootte alsook voor het gewicht). Wat is dan de breedte van het breedste stuk en de massa (min of meer) van het zwaarste deel?
Het meest massieve stuk zal een goeie 83 cm breed zijn, en als je de hele rolwagen eraf haalt een 131cm lang.
Meest eenvoudige demontage is het verwijderen van de plaatstalen oplegtafel rechts, de parallelgeleider en de as waar die zich op verplaatst. , en het verwijderen van de oplegtafel aan de rolwagen, al dan niet met de telescooparm waar die op steunt (in functie van je noden inzake transportbreedte).
Volgende nog relatief haalbare demontage is het verwijderen van de rolwagen.
Daarna ben je de gangbare demontages gepasseerd, en moet je gaan kijken hoe het onderstel gefabriceerd is (of je nog iets kan winnen met de afgeronde voorkant te verwijderen of niet, je moet gaan kijken of deze rechtstreeks op het frame van het onderstel zit, of je hier nog wat kan winnen door verder te demonteren.
Een heel goede combiné trouwens, kan de vergelijking met Hammer met gemak doorstaan. De as is niet schuinstelbaar (maar dat gebruik je in de praktijk héél weinig). De machine is in mijn ogen wat robuuster gebouwd. Als het de standaard robland topiekap is die erop zit, is die wat aan de fragiele / lichte kant, maar sinds een jaar of 5 hebben ze bij robland een betere zwaardere kap (wordt als optie op deze machine aangeboden als je hem koopt, en zou ook naderhand bij te kopen moeten zijn).
De zaagbladdiameter is denk ik ook niet het grootste probleem: ik zou zeker voor de voorritser kiezen... Bij veel dergelijke machines kan je trouwens een blad van 300mm monteren als je de voorritser eraf haalt, maar ik weet niet of dit bij deze machine zo is. Voordeel van een blad van 25cm is dat je bij een beperkt vermogen een beter zaagresultaat haalt, de zaaghoogte daalt welliswaar wat.