Duidelijk.Voor een machine in die prijsklasse wilde ik de machine zien en Epper was de dichtstbijzijnde dealer was voor mij. De ontvangst was goed en de zaak was speciaal voor mij open gegaan. Ook heeft de eigenaar lang de tijd voor mij genomen. Maar de contacten daarna liepen stroef. Ik begrijp niet zo zeer waarom, want ze krijgen nog geld van mij. Ze hadden een fout gemaakt in de factuur voor de toebehoren en kreeg maar steeds geen nieuwe factuur. Dus heb ik ook niet alles betaald, want er zou nog een nieuwe factuur komen met het juiste bedrag. Die is nooit gekomen, ondanks dat ik er maanden naar heb gevraagd (zou de betaling in orde maken met een extra bestelling, maar die is dus ook nooit doorgegaan). Ik weet niet of ik de dealer zou aanraden.
De SCM zou door een transportfirna geleverd worden, maar uiteindelijk hebben ze hem zelf geleverd. Ze hadden door Corona minder werk, voornamelijk omdat er veel minder nieuwe machines werden geleverd (Noord-Italië, waar SCM zit, werd op dat moment zwaar getroffen door COVID-19, waardoor de productie een stuk lager lag). Het installeren heb ik zelf gedaan. Dat kon ik wel laten doen, maar was weer duurder. Bovendien stelt het niet veel voor. Als particulier zou ik het zeker zelf doen. Als bedrijf zou ik het misschien laten doen, omdat het minder uitmaakt of je eigen personeel betaald om de SCM in elkaar te zetten of dat je extern personeel er voor betaald.
Bedankt voor het advies.
Nog maar eens een nachtje over slapen.