Thanks mannen
Het buitenkader van de voorkant van het stuurhuis ziet er opnieuw wat steviger uit en dat was nodig ook, veel verband zat er niet meer in
Zelfs Teak heeft een "houdbaarheidsdatum" die is hier duidelijk bereikt!
Nieuwe onderregels.
Opnieuw een pen aangeheeld, de rest was nog bruikbaar
De "Woodmax" lijm is ook goed te zien hier, mooie gesloten, en enigszins veerkrachtige structuur. Geen gatenkaas zoals PU lijm
Qua dikteverschil tussen oud en nieuw moet je soms wel wat schipperen, de oude delen zijn in de loop der jaren soms plaatselijk serieus afgeslankt door het veelvuldig krabben, schuren en (her)vernissen .
Nieuwe delen hier mee gelijk krijgen is niet altijd mogelijk door de soms bruuske dikteverschillen op korte afstand, hier ook goed te zien.
De regel is bovenaan 22mm dik, aan de kant van de sponning meet die juist 20mm
Maar wat wil je na 88 jaar!
De pen zat origineel ook mooi in het midden, dat is nu wel even anders.
Na het lijmen kader opschaven en kanten breken.
Opnieuw een stevig buitenkader.
De raamvleugels hebben wel nog wat aandacht nodig zo te zien
Alle vleugels eerst maar van een paring voorzien, altijd makkelijk om het overzicht te bewaren als alles uit elkaar ligt